La influència dels supermercats a les xarxes socials

L'anàlisi de la conversa digital posa de manifest que les companyies Carrefour i Mercadona són, a hores d'ara, els que més missatges en positiu generen a Internet 

Per més que es treballi la reputació online, amb la viralització d'una petita polèmica la imatge d'una marca a les xarxes socials se'n pot anar en orris. En una setmana on Mercadona i BonPreu presuemeixen de bons resultats, a Hipercor pateixen per la seva imatge segons l'anàlisi de la conversa sobre els hipermercats més importants de l'Estat duta a terme per Sibilare en l'últim mes. La controvèrsia sobre un producte de la cadena, que va esclatar el 2014, encara avui corre per les xarxes com la pólvora. Tot plegat fins al punt que en l'últim mes el 85,6% de les mencions a la marca (comptant també les interaccions amb aquestes) han estat negatives: així, dels 4.278 impactes que Hipercor ha generat (sense comptar els missatges emesos per la pròpia marca), 3.662 han estat crítiques.

El detonant va ser la fotografia de dues granotes per a nadons comercialitzades a l'hipermercat que ara fa dos anys un usuari va penjar a Twitter. Estaven diferenciades per sexes: en la de color rosa, en femení, es llegia: "Bonica com la mare", mentre que a la blava, per als nens, posava "Intel·ligent com el pare". Hipercor va retirar ben aviat el producte, però no li va servir de gaire: des de llavors, milers d'internautes s'han fet ressò de la piulada, titllant el producte de masclista. Només en els últims 30 dies, la polèmica ha acumulat 3.579 impactes (que inclouen comentaris i interaccions).



A l'altra cara de la moneda, Carrefour es presenta com el supermercat líder a Internet: no només és el més influent i el que genera més conversa entre els internautes (amb 7.685 impactes), sinó que rep molt poques crítiques (només un 4,83% dels comentaris que mencionen la marca ho són). Comptar amb ídols de la música pop com Abraham Mateo i els Gemeliers signant discos als teus establiments ja ho té, això: genera molts comentaris de fans a les xarxes socials, gairebé tots positius.



El segueixen, ben a prop, Mercadona, amb 7.213 impactes i un 8,68% de comentaris negatius; Lidl (que en l'últim mes ha generat 4.650 mencions i interaccions, un 6.45% de les quals negatives); Hipercor i Alcampo, que acumula un 23,11% de crítiques als 2.458 impactes que ha generat a les xarxes, a causa, en part, d'una piulada sobre una concentració sindical a un dels seus establiments per l'acomiadament de dues treballadores, publicat el passat 23 de febrer.



En els últims llocs del rànquing trobem Eroski i Dia, amb 1.954 i 1.228 impactes cadascun. Cal destacar que, malgrat que Eroski no ha aconseguit fer-se un lloc important a les xarxes socials, almenys és el que més comentaris positius genera en proporció al nombre total d'impactes que mencionen el seu compte oficial. Només el 3,79% dels missatges, retuits i repost que s'hi dirigeixen són crítiques.



Fitxa tècnica: Aquestes dades s'han obtingut a partir de la monitorització dels comptes oficials dels principals supermercats de l'Estat entre el 3 de febrer i el 3 de març de 2016. La conversa recollida fa referència a les mencions que han fet els usuaris dels comptes oficials de les marques a totes les xarxes socials. S'han obtingut 81.900 impactes sobre supermercats en total, dels quals s'ha fet un anàlisi quantitatiu i semàntic mitjançant el programa d'anàlisi de dades Websays.
Avui et destaquem
El més llegit