Bitphy, la pitonissa del 'retail'

La startup desenvolupa 'software' per l'anàlisi de dades i elabora prediccions sobre les vendes del petit comerç

L'equip de Bitphy | Cedida
L'equip de Bitphy | Cedida

BitPhy sap el futur del teu negoci. Aquesta startup és la pitonissa del retail, que mira dins la bola de vidre de les mètriques per saber quants clients entraran a la teva botiga, quins productes es vendran i quina facturació obtindras. BitPhy és una startup que desenvolupa tecnologia per a l’anàlisi de dades del retail però amb un valor afegit: també elabora prediccions sobre com evolucionarà el negoci d’un petit comerç. “Avui en dia són moltes les empreses que ofereixen serveis d’anàlisi de dades, però són dades històriques. A BitPhy fem un pas més i ens avancem al que passarà”, afirma Joan Oller, fundador i CEO de la startup.

Formada per un equip de cinc treballadors, la startup va néixer a finals del 2016 amb l’objectiu d’oferir a les petites i mitjanes empreses tota la informació que necessitin sobre el seu comerç. Així, a partir d’una plataforma, proporciona el rànquing de vendes dels productes d’una botiga, l’estoc òptim, dades de facturació de caixa, l’afluència de gent i els millors temps d’obertura de la botiga, entre d’altres. I a partir d'aquestes mètriques, Bitphy fa prediccions de vendes futures i de clients amb la finalitat d’optimitzar i incrementar els ingressos de l’empresa. “Com que sabem el que passarà en el futur, podem donar consell al client per millorar la rendibilitat de la seva botiga”, explica Oller.

Oller: "Només que el 5% dels nostres clients paguin per la plataforma, el negoci ja serà rendible"

Joan Oller no és nou en el món de l’emprenedoria. Fa cinc anys va fundar una empresa dedicada a l’interiorisme comercial i al disseny de botigues de l’alimentació i la restauració. Va ser treballant en aquest primer projecte quan va adonar-se de la necessitat del sector de professionalitzar el seu negoci i fer ús de les dades per obtenir més informació sobre les seves botigues. I per això va decidir posar en marxa BitPhy.

Model freemium

La startup treballa sota un model freemium, és a dir, ofereix una part dels seus serveis de forma gratuïta però si el client vol els informes predictius de com anirà el seu negoci ha de pagar. Segons Oller, la tecnologia és tan escalable que “només que el 5% dels clients que utilitzin la nostra plataforma paguin, el negoci ja serà rendible”.

Actualment, BitPhy es troba encara en fase beta i s'està provant la tecnologia a 24 botigues de Catalunya. Tot i això, la startup espera llançar la plataforma el setembre d’aquest any. “Volem estar sis mesos treballant al mercat nacional, expandint-nos i agafant col·laboracions amb empreses externes, i quan tinguem ja un mercat prou sòlid, volem sortir a l'estranger”, explica l’emprenedor.

“Com que sabem el que passarà en el futur, podem donar consell per millorar la rendibilitat de la botiga”, afirma el fundador de BitPhy

Els principals comerços amb els quals treballa BitPhy són botigues on l’estoc és una part important del seu negoci i on “és difícil que el món online els mengi terreny”, apunta Oller. Així, se centren en sectors com l’alimentació, la moda, els esports i també la restauració. La startup també treballa amb empreses que venen online, tot i que “a l’ecommerce hi ha més competència, ja que de per si és un sector que compta amb moltes mètriques”, assenyala l’emprenedor. Per això, apunta que on hi ha més necessitat d’una plataforma com la de BitPhy és al retail.

Tot el software és dissenyat i creat per l'equip de BitPhy, tot i que la startup també treballa amb empreses externes que els ofereixen el hardware necessari per aconseguir les seves mètriques, com són els sensors d’afluència de gent, l’eina de control de caixa o altres elements d’IoT.

BITPHY MOCKUP IOT

L’empresa, ubicada a la incubadora MediaTIC de Barcelona Activa, s’ha finançat amb recursos propis, tot i que ja estan buscant finançament extern. Per aquest 2018, BitPhy vol començar a monetitzar a partir de la segona meitat de l’any i aconseguir més clients interessats en la seva plataforma. “Tenim el 95% d’èxit quant a clients que volen utilitzar la nostra tecnologia de forma gratuïta, però ara hem de provar que estiguin disposats a pagar”, apunta Oller. Per això, ara els esforços de l’equip se centraran en “donar prou valor al nostre producte perquè la gent vulgui pagar per utilitzar la tecnologia”.

Més informació
Un Google Analytics pel comerç
Dribia vol que tinguis departament de dades
Beabloo, l'escàner del client del 'retail'
Avui et destaquem
Comentaris