Blackpier: la sastreria 'on-line'

L'empresa creada per tres joves catalans, triomfa a Europa amb el concepte de confecció de vestits d'etiqueta i camises a mida

Una de les experiències de les persones que visiten la Xina és fer-se un trajo a mida i aquest va ser precisament el punt de partida de Blackpier. L'empresa creada al març del 2012, per tres joves emprenedors de Lleida, s'ha convertit en la primera sastreria on-line d'Espanya i ja opera a cinc països europeus.

Tot va començar fa tres anys, amb un viatge de plaer a la Xina. Joel Joli, un dels fundadors i CEO de Blackpier, va tornar del país asiàtic convençut de deixar el seu lloc laboral i muntar una empresa de venda de vestit d'home per Internet. "Em vaig fer un vestit d'etiqueta a mida a Xangai i ho vaig veure clar. És una pràctica que tot visitant del sud-est asiàtic experimenta", recorda.

L'arrencada del projecte la van finançar amb un crèdit participatiu d'ENISA, de 44.000 euros. Des d'un principi, tenien molt clar que algú de l'equip havia d'anar a viure a Xangai, des d'on Blackpier produeix i distribueix les peces de roba. Segons Joli, "la qualitat del producte és bona i dolenta a tot arreu, però a la Xina has de lluitar constantment perquè no hi hagi un botó fora de lloc".

Un negoci en línia encertat
No han passat ni dos anys des del llançament de Blackpier i des de Xangai ja han sortit més de 500 comandes. "Tenim un índex de repetició força alt, del 50%", comenta el director d'operacions i cofundador, Robert Cabrera, que afegeix que "el perfil d'usuari és un home de més de 25 anys, que es compra un o dos vestits a l'any però que pot arribar a encarregar deu camises en la segona comanda".

La customització, la rapidesa en l'entrega del producte i el servei postvenda de canvis i retocs del vestit, són els tres factors diferencials de l'empresa. Un vestit d'home de jaqueta i pantaló fet a mida costa uns 200 euros i amb menys de quinze dies laborals garanteixen que el producte arriba a casa.

Maduresa del mercat 'on-line'
El passat mes de març, la companyia de Lleida va tancar la seva primera ronda de finançament de 70.000 euros amb l'acceleradora d'empreses Mola, diners que van destinar a obrir nous mercats, millorar l'oficina logística situada a Xangai, realitzar canvis d'usabilitat a la web i en la confecció de noves col·leccions de la pròpia marca.

Aquest estiu, l'equip de quatre socis de Blackpier ha cobrat el primer sou. "Quan comences has de pensar en el projecte i destinar els recursos a vendre", argumenta Joli. Fa un mes van obrir mercat a Itàlia, França i Anglaterra i a principis d'octubre arriben a Alemanya.

A curt termini obriran una segona ronda d'inversió per potenciar els mercats i invertir en un centre de producció propi a Xangai. L'objectiu final és arribar als Estats Units, pioners del concepte de roba a mida, i fins i tot fer un salt i comercialitzar la marca a peu de carrer.

Avui et destaquem
El més llegit