Bono Bono, costura exclusiva en temps digitals

L’empresa aposta per la venda online de les seves peces de roba davant de les restriccions sanitàries

Cecilia Bono i Federico Reynoso, propietaris de Bono Bono | Cedida Cecilia Bono i Federico Reynoso, propietaris de Bono Bono | Cedida

Fa anys que la digitalització era un objectiu per a moltes empreses, però arran de la pandèmia s'ha convertit en una necessitat primordial. Bono Bono, startup de l'entorn de Barcelona Activa, n'és un exemple. "Feia temps que volíem crear-nos una web per vendre online, però ho anàvem deixant perquè no semblava urgent", recorda Cecilia Bono, dissenyadora i copropietària de la marca. La companyia aposta per oferir els seus dissenys fets a mà i exclusius a través de l'esfera digital per afrontar la crisi del coronavirus. 

Bono Bono és una empresa amb una llarga trajectòria. El projecte va néixer durant els anys universitaris de Bono, qui amb la seva germana van crear la marca duplicant el seu cognom. "Sempre m'ha agradat la costura. Els dissabtes, en comptes de comprar-me roba per estrenar me la cosia", recorda l'empresària. Amb la seva parella i soci, Federico Reynoso, van marxar de l'Argentina cap a Barcelona fa uns 10 anys i van portar amb ells la seva marca.

Més info: Transformació digital territorial per salvar els comerços

Barcelona va ser un terreny fèrtil per al creixement de la marca, no només per la convergència d'estils que inspiraven Bono sinó per la comunitat que van trobar en arribar. "Durant molt de temps vam compartir botiga amb diverses marques de tota mena, era una gran experiència que ens permetia conèixer projectes i persones diferents", recorda Bono.

Fa tres anys que s'han instal·lat a la seva pròpia botiga al Born, però segueixen tenint una gran relació amb els comerços que els envolten. "Som del criteri que, com més comerços siguem, serem més forts, no ho veiem com competència. Per cada botiguer que ven, es crea un ecosistema més fort; si tothom tanca, el barri mor", explica l'emprenedora, qui viu amb preocupació el tancament de negocis al seu voltant.

Cada peça, un món

"El nostre estil, o t'encanta o no et diu res", resumeix Bono. La dissenyadora de la marca manté unes línies molt definides en els seus dissenys, que si bé són variats i diferents tenen una essència comuna. "Ens agrada ressaltar els colors i determinats punts de la figura, com la cintura", explica la dissenyadora. Bono Bono ofereix una àmplia varietat de peces produïdes amb materials de proximitat.

"Els pares a qui els agradin els nostres dissenys, segur que també voldran vestir així els seus fills"

La marca se centra especialment en les peces femenines, però això no impedeix que facin dissenys masculins. En un futur volen treure més peces per a la línia masculina i començar-ne una d'infantil. "Els pares a qui els agradin els nostres dissenys segur que també voldran vestir així els seus fills", exposa Bono. Totes aquestes novetats s'aniran introduint lentament en la nova web de l'empresa.

El catàleg està en permanent construcció, no només perquè la innovació és una constant per a l'empresa sinó també com a eina per despertar interès entre els consumidors. D'aquesta manera, els clients de Bono Bono sabran que cada pocs dies podran trobar nous dissenys a un sol click.

"Per cada botiguer que ven es crea un ecosistema més fort; si tothom tanca, el barri mor"

Conciliació i empresa

Per a Bono i Reynoso, l'evolució de la seva empresa és indestriable de la seva vida familiar. "Tenim un negoci en el procés de la família", assegura Bono. Tant és així que a la seva nova web remarquen en especial la seva condició de pares, reconeixent que la seva nena més consentida és la mateixa botiga.

La conciliació ha estat més que una prioritat, un estil de vida indiscutible per als dos empresaris. "Potser ens ha fet introduir novetats al nostre negoci més tard, però manteníem un model que funcionava", explica Bono. L'empresa no s'ha aturat mai, en major o menor mesura sempre cerquen introduir novetats al seu negoci. La nova gran aventura és la seva botiga digital, un repte més que afronten amb il·lusió.

Més informació
La por, el pitjor enemic per la transformació digital de les empreses
Mybarrio, resistència local al ‘fast fashion’
Avui et destaquem
El més llegit