“Si monetitzes aviat un 'marketplace', la cagues”

El fundador i CEO de Badi, Carlos Pierre, prioritza expandir-se per Europa a guanyar diners

El CEO de Badi, Carlos Pierre, es troba a la llista de joves influents de Forbes | Cedida El CEO de Badi, Carlos Pierre, es troba a la llista de joves influents de Forbes | Cedida

Carlos Blanco i Carlos Pierre (fundador i CEO de Badi) es van conèixer en el primer taxi pitch celebrat a Barcelona. "Va haver-hi bon rotllo, li vaig preguntar com volia guanyar diners i em va dir que no ho sabia", recorda el fundador de Nuclio, que no va invertir en Badi però sí en el seu cosí. Quasi tres anys després, "el tinder dels companys de pis" té cua de pretendents, acaba d'aixecar una ronda de 8,1 milions i els Carlos es tornen a veure les cares en un First Tuesday. "Una d'aquelles companyies que passen davant teu i no caus que és un projecte amb potencial", reconeix Blanco.  

Carlos Pierre (Badi), al First Tuesday | VC

Carlos Pierre explicant Badi al First Tuesday | VC

Pierre va estudiar ADE a IQS i després, va ser auditor a PwC. En va tenir prou amb un any i mig per adonar-se que tenia fusta d'emprenedor. Badi va néixer precisament de convertir la seva experiència personal a l'hora de buscar pis en una startup que va tirar endavant amb 30.000 euros de friends and family, entre els quals no figuren ni els seus pares ni Óscar Pierre. I el nom? "Descriptiu, curt i amb bon rotllo". I Buddy ja estava agafat. 

Es busquen Badis i Celestinas

Als seus 27 anys, és un fan declarat d'Airbnb i assegura no "ser específicament bo en res". "Cada dia que m'aixeco, penso que no estic qualificat", afegeix. La seva debilitat és també la seva fortalesa: humiltat, curiositat i envoltar-se dels millors. En una frase: "He intentat fitxar sempre a gent millor que jo i preguntar molt".

Pierre: "He intentat fitxar sempre a gent millor que jo i preguntar molt"

De moment, ja hi ha 38 persones treballant a Badi i s'espera arribar als 60 empleats abans de finals d'any. Es busquen celestinas i celestinos.

Davant seu té un mercat de cinc trilions de dòlars a escala mundial amb molta demanda i una oferta in crescendo. Hi ha target vacacional (fins a 28 dies) i no vacacional. A Barcelona, les llicències de vacacional estan pràcticament exhaurides i les multes poden arribar als 20.000 euros. Però, Badi es dedica al no vacacional que ara per ara, segons Pierre, té una regulació més laxa.   

Interrail abans que diners

Pierre té molt clar que "si monetitzes aviat un marketplace, la cagues". Precisament per això, Badi encara no monetitza i tampoc té previst fer-ho aquest 2018. Ara mateix, el seu objectiu és "ser la plataforma número 1 del mercat de lloguer a Europa per aconseguir centrar-se en producte i monetitzar-ho gràcies als pagaments en escrow i els contractes intel·ligents". Temps al temps. 

Pierre: "El 99% dels fons d'inversió m'han dit que no"

Amb menys de tres anys d'existència, Badi ja ha aixecat al voltant de 12 milions d'euros en rondes de finançament. Ara bé, no ha sigut precisament un camí de roses: "El 99% dels fons d'inversió m'han dit que no". Igual que el seu cosí amb Glovo. A tall de recordatori, el fundador explica que durant l'última ronda de finançament, el fons nord-americà Spark Capital li va aconsellar que no pensés tant en monetitzar sinó en expandir-se.   

De moment, la companyia fa de Tinder entre companys de pis a Barcelona, Madrid, Roma i Milà. Però, el seu particular Interrail per Europa no té previst acabar aquí. Ni de bon tros. Londres i París s'acaben d'incorporar a la cartera de ciutats i Berlín i Amsterdam són les pròximes parades.

Qui vol compartir pis?

Trencant tòpics, Pierre deixa caure un parell de dades: Un 90% de les sol·licituds que ens arribaven al començament per Barcelona eren de Barcelona i un 75% dels usuaris de Badi no són estudiants, sinó treballadors. També hi ha jubilats penjant habitacions a l'aplicació. Pierre es posa a ell mateix com a exemple de treballador que no es pot permetre viure sol en un pis.  

Pierre: "En el mercat de les habitacions, si no connectes gent estàs mort"

Blanco l'interromp: "Amb la inversió que has aixecat, no et pots permetre un pis?". Entre rialles del públic, Pierre respon: "No tinc cap sou perquè considero que no està justificat però tampoc visc sota un pont". De fet, el fundador i CEO de Badi és usuari de la seva pròpia aplicació i envia sol·licituds per llogar pisos per tal de testejar així el seu producte. 

"En el mercat de les habitacions, si no connectes gent estàs mort", conclou Pierre. Però, Badi està més viu que mai i fa companys de pis allà on va. 

Més informació
"És un error pensar que un fundador és un bon CEO"
"Les butxaques dels inversors estan plenes"
Oscar Pierre: "Estem obsessionats amb ser rendibles"
Avui et destaquem
El més llegit