Cofi, planificar per triomfar

La startup ofereix un servei complet per a la planificació financera d'empreses a través de la seva plataforma web

Ignasi Gassó, Fran Espino i Alex Irigoyen, cofundadors de Cofi | Cedida Ignasi Gassó, Fran Espino i Alex Irigoyen, cofundadors de Cofi | Cedida

Cofi és una empresa de l'entorn de Barcelona Activa que neix de l'observació dels seus fundadors. Ignasi GassóFran EspinoAlex Irigoyen van creuar els seus camins a l'empresa de fintech NoviCap, allà van observar l'important paper que juga la planificació en l'èxit d'una empresa. "Hi ha empreses que no planifiquen bé les seves finances i això els pot acabar costant la desaparició", explica Gassó. Per facilitar aquesta tasca la startup s'ha decantat per crear una eina d'estratègia financera basada en la digitalització.

L'empresa va néixer el passat febrer, a les portes de la pandèmia. Malgrat això aquesta no els ha afectat en el seu desenvolupament, sinó que ha demostrat la necessitat de moltes empreses d'un producte com el seu. "La Covid ha fet augmentar la importància de la planificació, i en especials en circumstàncies tan anòmales", assegura el cofundador. Cofi s'enfoca en empreses amb grans volums de facturació que es moguin entre els 10 i els 100 milions d'euros i planeja sortir al mercat el pròxim 2021.

Digitalitzant solucions

Quan els tres emprenedors van decidir a crear Cofi per respondre als problemes que havien observat van començar a investigar quins eren els patrons problemàtics que es reprodueixen a les empreses per oferir una alternativa. De la seva investigació van treure les línies de treball que articulen el seu servei.

"Traduïm totes les dades a un llenguatge comú i així pretenem que l'empresa pugui prendre millors decisions"

Per una banda van observar que sovint moltes empreses tenen la seva informació disgregada en diverses bases de dades de programes diferent, també van veure que l'agregació de la informació d'aquestes era lenta i no a temps real. Per aquest motiu Cofi unifica la informació tant si és departaments diferents de l'empresa com si està en diversos formats.

Cofi no només compacta les dades, sinó que les combina perquè sigui més fàcil prendre decisions sobre elles. "Traduïm totes les dades a un llenguatge comú i així pretenem que l'empresa pugui treballar sobre tota aquesta informació per prendre millors decisions amb una fotografia completa", resumeix Gassó.

Tot plegat respon a les altres línies de treball en què opera Cofi. L'empresa presenta de forma planera i unificada la informació per poder predir possibles escenaris, planificar iniciatives de forma conjunta entre els membres de la companyia i facilitar la col·laboració entre departaments.

"La nostra intenció des del principi era fer una eina intuïtiva i àgil"

Senzillesa per a l'eficàcia

"La nostra intenció des del principi era fer una eina intuïtiva i àgil", assegura Gassó. Per això l'empresa ha optat per oferir els seus serveis en forma de plataforma web. El format de Cofi permet total llibertat en el seu ús, sense dependències en hardwares ni inversions per part de l'empresa en nou equip.

L'aposta per fer un servei senzill no es limita únicament a oferir una plataforma web, també presenta la informació que recopila de forma visual, clara i facilita la seva edició per als seus usuaris. Tot plegat per reafirmar la definició que fan de si mateixos com "una eina de planificació financera dinàmica i col·laborativa".

Més informació
Onlean, digitalitzar per optimitzar
Parallel, la fi de la paperassa digital
Belvo, l’ajuda invisible de les finances digitals
Avui et destaquem
El més llegit