Cooltra invertirà 6 MEUR en ampliar la flota de lloguer

El grup barceloní de motos elèctriques preveu implantar el servei a altres ciutats europees arran de la bona acollida que ha tingut a Catalunya

L'empresa de lloguer de motos barcelonina Cooltra invertirà aquest any 6 milions d'euros en l'expansió del seu negoci de lloguer de ciclomotors elèctrics per minuts, eCooltra. Actualment, només està disponible a Barcelona -després d'una inversió inicial d'1,5 milions efectuada l'any passat- però, pretén implantar la iniciativa a Madrid i altres ciutats europees.

El conseller delegat de Cooltra, Timo Buetefisch, ha explicat que el servei de lloguer per hores de eCooltra Motosharing va començar a funcionar a la capital catalana abans de l'estiu amb una prova pilot amb 250 ciclomotors i ha tingut "molt bon acolliment", per la qual cosa aquest any s'ampliarà la flota de motos.

Així mateix, l'objectiu per 2017 és implantar aquest servei en altres ciutats europees, entre les quals figuren Madrid, Roma i Lisboa, amb una flota d'almenys 250 ciclomotors en cadascuna, el que suposa una inversió aproximada d'un milió d'euros per cada nova ciutat i la creació d'entre 15 i 20 llocs de treball.

Busquen més usuaris
El servei de eCooltra, que es paga per minuts d'ús, permet a l'usuari reservar, encendre i pagar la moto des d'una aplicació mòbil; no hi ha estacions de motos fixes (com a passa per exemple amb el servei de Bicing) sinó que estan aparcades en diversos punts de la ciutat i l'app les geolocalitza perquè el client pugui reservar la més propera. La devolució ha de ser dins d'una zona delimitada de 40 quilòmetres quadrats.

Fins ara, eCooltra ha aconseguit atreure uns 20.000 usuaris, i l'objectiu de la companyia és aconseguir els 50.000 usuaris.

Sumen serveis de missatgeria

El servei de moto sharing d'eCooltra està previst que s'implanti als països en els quals Cooltra ja té presència amb el negoci tradicional de lloguer de motos: Espanya, Portugal, Itàlia i França, amb servei en 40 ciutats. Per a aquest negoci -el principal de la companyia-, Cooltra té una flota de 10.000 motos, destinades cada vegada més al sector turístic, encara que també utilitzen aquest servei grans companyies com Unipost, Burger King, Nacex i Prosegur, a través de contractes de renting per a diversos anys.

També dirigit a les empreses, Cooltra ha llançat recentment un servei de missatgeria i paqueteria amb lliurament el mateix dia amb una flota de motos elèctriques, que compta amb un centenar de repartidors a Barcelona i Madrid i clients com Just Eat, La Nevera Roja, Correus Express, Enrique Tomás, Adolfo Domínguez i Deliberry, entre altres.

El grup Cooltra ha tancat l'exercici 2016 amb una facturació de 9 milions d'euros, un 50% més respecte als sis milions registrats el 2015, i de cara a aquest any preveu aconseguir una xifra de 14 milions d'euros, el que suposa un increment del 55%. D'aquests s'estima que 1,5 milions d'euros correspondran al negoci d'eCooltra, enfront dels 400.000 euros del 2016.

Avui et destaquem
El més llegit