Cultura: el motor de la innovació

Cultura i empresa. Aquests han sigut els dos eixos de la segona edició del CultHunting Day, una jornada dirigida a directors i emprenedors que VIAempresa ha relatat minut a minut

Experts del món empresarial i cultural s'han reunit aquest divendres en una jornada denominada CultHunting Day, celebrada a l'espai Arts Santa Mònica de Barcelona, en què han destacat el paper de la cultura com a motor d'innovació en l'empresa. Durant la jornada s'han presentat els casos d'èxit de Novartis, Damm, Triodos Bank i Numintec. Aquest és el relat del CultHunting day en directe.

14.30 - Jordi Sellas,
director general de Creació i Empreses Culturals de la Generalitat de Catalunya, tanca l'acte agraint la presència i implicació de tots els assistents. "Actes com aquests són importants per aportar creativitat i idees, per animar les empreses que hi aposten a tirar endavant".

14.25 - Luis Carlos Lacorte
explica que "tots els mànagers de Henkel ens podem convertir en ambaixadors de sostenibilitat. És un compromís amb l'educació i els treballadors". Dolores Redondo afirma que "si algú s'adona que utilitzes els seus sentiments per vendre, s'ofendrà".


14.15 - Luis Carlos Lacorte
, president de Henkel Ibérica, i Dolores Redondo, escriptora, inicien el segon diàleg, que clourà la jornada.

14.00 - David Carabén
repassa filosòficament la història de la música associada a la publicitat i explica les seves idees aplicades a KH7: "Vaig pensar, per què no sonen unes notes cada cop que pulveritzes amb el KH7?". Josep Maria Lloreda entra al joc: "La idea m'agrada, parlarem per alguna campanya publicitària".


13.50 - Comença el diàleg entre Josep Maria Lloreda, president de KH Lloreda, i David Carabén, líder del grup musical Mishima.

13.45 -
Conclouen les presentacions de casos d'èxit amb una reflexió de José Maria Torres: "D'aquesta crisi en sortirem gràcies a les empreses. Però necessitem que aquestes empreses tinguin la passió amb la que treballa el món cultural".


13.30 - José Maria Torres,
director general de Numintec, és l'encarregat de completar el quartet de casos d'èxit. "Com competir amb les grans empreses de telefonia? Passió, capacitat de treballar dur, paciència, sacrifici i autodisciplina. Això és el que jo tenia i el que em va fer diferenciar-me".

13.25 -
Primer cal una bona idea, després diners. Per això, Triodos Bank presenta el seus programes d'inversió sostenible en mediambient, cultura i sector social. Una bona oportunitat pels projeces que han protagonitzat el pitch readiness.

13.15 -
Isabel Sánchez Torres, directora regional de la zona est de Triodos Bank Espanya afegeix un altre factor important en la innovació: "La llibertat de fer sense tenir sempre un objectiu lligat a l'obtenir beneficis".


13.00 - Jaume Alemany, director de màrqueting de Damm, presenta el segon cas d'èxit: "A dia d'avui treballem molt conjuntament amb els creadors de cultura, no només amb els gestors. I en moltes ocasions es barregen patrocinis i mecenatges".

12.45 - Ludmila Civolani,
de Novartis, explica com l'art passa a formar part de l'experiència d'una empresa farmacèutica. "Imaginin l'equip directiu al MACBA rebent un pinzell. Cadascú va fer un quadre que representava el que volia aconseguir". Pintura i cançons per cohesionar l'equip, compartir objectius i treballar més motivats.



12.30 -
Acaba el CultMeeting on artistes i empreses han compartit experiències, targetes i croissants de notable qualitat. És hora de conèixer casos d'èxit d'empreses que han apostat per la cultura, i Novartis obre el foc.



11.30 - Teatre, dansa i música són els elements bàsics de les propostes d'aquest bloc, on els artistes continuen convidant els assistents a acostar-se a la seva taula durant el coffee-break per conèixer-ne més detalls. Els croissants són a les seves taules, així que ja tenen guanyat el primer reclam.


11.15 - Xavier Verdaguer
, emprenedor català als Estats Units introdueix el tercer bloc de propostes artístiques aplicables a l'empresa: "jo visc d'aportar creativitat a l'empresa".



11.00 -
Càpsules de creativitat, simfonies creades amb objectes quotidians, espais de creació que faciliten les eines d'inspiració, o un col·lectiu d'artistes que realitzen performances per inspirar canvis qüestionant-se l'estat de les coses. Són diverses i variades les propostes artístiques i culturals aplicables a l'empresa.

10.45 -
La música en directe d'un tercet de corda amenitza les pauses entre cada intervenció... I alhora serveix per indicar als artistes quan s'ha acabat el temps del seu pitch.



10.30 - Comença l'Art Pitch, on diversos artistes presenten les seves idees aplicables a l'empresa.

 

10.20 - Acaba la taula de debat sobre innovació i cultura amb una reflexió d'Eduardo Menal: "La cultura té molt a aportar a l'empresa, que sigui més permeables a diferents estímuls. La conversa entre empresa i cultura és molt important".



10.05 - Jordi Savall
, músic: "Hem de ser capaços de fer coses fora del sentit comú. Si no apostem per coses difícils no ens en sortirem. Hem de ser molt creatius per trobar formes de presentar la cultura perquè perduri".

10.00 -
José Luis Martínez, director d'Innovació de Nestlé, assegura que "és positiu fomentar la creativitat dins l'empresa, que tothom s'hi impliqui".




9.45 - Jorge Wagensberg
: "Empresa és cultura, perquè cultura és qualsevol coneixement que es pot transmetre per via no genètica". Eduardo Menal, de Planeta, continua: "Entre empresa i cultura s'ha de crear valor. El patrocini del logo ha mort. S'han de buscar col·laboracions on les dues parts obtinguin valor".

9.30
Ferran Mascarell, conseller de Cultura, completa la inauguració de l'acte. "Ens convé agafar allò de bo que té el món creatiu i vincular-ho amb el món empresarial per fer una realitat millor per a la ciutadania".




9.15 - Comença el Culthunting Day, una jornada orientada a directius i emprenedors que creuen en la cultura com a motor d'innovació a l'empresa. Casos d'èxits, diàlegs inspiradors i més de 20 idees d'artistes pensades per donar solucions a l'empresa i generar canvis. 
 


09.00 - Arts Santa Mònica obre les portes als primers assistents al CultHunting Day. S'espera que un total de 150 persones entre artistes i empreses formin part de la segona edició de la jornada pionera en unir cultura i empresa. L'etiqueta a Twitter és #chday.  

Avui et destaquem
El més llegit