eAmida: educació digital i sense restriccions

La start-up catalana, fundada per Carlos Mencia i Carlos Marín, és pionera a Espanya en 'e-learning' i comença a internacionalitzar-se

L'educació està canviant. La irrupció d'Internet i les xarxes socials ha revolucionat el món de la formació i ha creat un nou espai de mercat. eAmida, una start-up catalana fundada per Carlos Mencia (@cmenciab) i Carlos Marín (@cmarinmu), ha volgut ocupar aquest buit oferint una plataforma educativa innovadora.

L'empresa d''e-learning' permet organitzar la gestió de totes les etapes d'un projecte d'ensenyament i aprenentatge en qualsevol escenari sense restriccions. "La gent no té horaris, ni lloc i prefereix estudiar a distància", comenta Mencia a VIAempresa, "hi ha gent i hi faltava producte, per això ens vam llençar al mercat".

Digitalització de l'educació
eAmida va captar aquesta tendència cap a la digitalització de l'educació, sent-ne la primera plataforma de l'Estat. L'empresa ofereix cursos formatius i permet a l'usuari crear els seus propis cursos, servint-se d'eines digitals com la videoconferència, les xarxes socials, fòrums o correu intern. "eAmida ens dirigim als diferents sectors de la formació, tant per universitats com pels recursos humans i formació de petites empreses", expliquen els fundadors.

Internacionalització
Des del seu naixement, l'any 2009, eAmida ha dut a terme una ambiciosa obertura a diferents mercats internacionals, posant especial atenció al món llatinoamericà. "La nostra prioritat és Espanya, però també tenim clients importants a Xile, Perú i Colòmbia per testejar el producte de mercat formatiu", explica Mencia.

A principis d'any, l'empresa catalana va firmar un important acord amb la proveïdora de solucions tecnològiques nord-americana V3Biz per comercialitzar-se als Estats Units i ampliar el seu camp d'actuació al públic autòcton, canadenc, hindú i asiàtic.

Finançament i futur de l'empresa
eAmida va néixer l'any 2009 amb un pressupost de 200.000 euros de capital propi dels emprenedors Carlos Mencia, conseller delegat de l'empresa, i Carlos Marín, l'ideòleg tecnològic. Actualment preveuen realitzar inversions per valor de 400.000 euros en màrqueting i desenvolupament del producte i calculen tancar l'any amb presència a més de 10 països.

La start-up estima assolir entre dos i tres milions d'euros de facturació pel 2014 i arribar als 20 milions d'euros de cara als pròxims cinc anys. Actualment donen feina a una trentena de treballadors i esperen mantenir el ritme de creixement. "Tenim una base de clients feta, però cal seguir el desenvolupament", comenta Mencia.

Els fundadors també es mostren satisfets amb el paper de Barcelona Activa, que els ajuda com a incubadora del projecte. "Ens han ajudat molt en el model de negoci i en les previsions financeres", agraeix Mencia. L'optimisme de l'entorn i l'ambient emprenedor, asseguren, produeix moltes sinergies col·laboratives amb resultats positius.
Avui et destaquem
El més llegit