Els teus records a mida 10×10

Amb 26 anys, Guillermina Rosés ha creat Paper Lover, una 'app' gratuïta per imprimir les fotos d'Instagram. Aquesta és la crònica d'una jove extraordinària

Anar caminant pel carrer, veure unes fulles a terra i fer una foto. Esmorzar, col·locar bé el got de llet i les galetes i fer una foto. Veure un gat, acariciar-li el pel i fer una foto. Dubtar entre el filtre X-Pro II o El-Fi, compartir, i pujar. Un m'agrada, dos, trenta, seixanta. Guillermina Rosés era i és addicta a Instagram. Fins que un dia es va parar a pensar "què es podia fer amb totes aquestes fotos? Estem disposats a perdre-les?" I d'aquí a pensar que la gent ja no imprimeix fotos, que ella estima el paper, i que per què no una app per imprimir tot el que guardes a Instagram. Així neix Paper Lover.

Ens rep en un pis preciós enmig d'una plaça de Gràcia on se sent al cansalader del Mercat de la Llibertat carregar caixes. Entra una llum espectacular. I és d'aquestes cases que fan olor d'artista: taula de fusta, gerros amb flors, catifes peludes. Una casa per retratar constantment a Instagram. Tot encaixa . Ella és de cara dolça i molt estil. Es defineix com detallista, de fer sempre fa regals plens de manualitats i coloraines. Té un ritual: llegir sempre abans d'anar a dormir i es mira al mirall volent ser com la seva mare. Dir que no podria viure sense Instagram ni mòbil és obvi, però és que fins i tot ha arribat a imposar-se normes per reduir la seva obsessió. "Fins dijous no penjo més fotos", encara que sempre acabi caient alguna imatge. Hi ha algun amic que fins i tot ha deixat de seguir-la, "Guillermina t'estimo molt, però només em surts tu al timeline d'Instagram". Els amics, sempre tan comprensius. Reconeix no ser bona fotògrafa, tampoc és de portar la càmera a sobre durant els viatges, però qui no és bon fotògraf amb un filtre Wilow?

Després de sortir de la universitat va estar dos anys treballant en una agència de publicitat. Li agradava el dia a dia i portava alguns comptes relacionades amb la indústria farmacèutica. "Va, doncs m'apunto a un màster de màrqueting farmacèutic", recorda. No tenia res a veure amb els seus gustos, però va creure que era un bon futur. I aquí està el títol, ben guardat no fos cas alguna cosa es torça. Va deixar l'agència i va començar a treballar com a freelance. I des d'aquesta posició "d'avui hi ha feina i demà Déu dirà", va entrar en contacte amb una empresa d'arts gràfiques. Va començar a investigar que s'estava fent en altres parts del món en temes d'impressió i se li va ocórrer barrejar-la amb fotografia. Però com? Com envio la meva foto del sopar d'ahir d'Instagram a imprimir?

Un projecte entre amics
Com sempre la solució està en l'autoformació. Va decidir crear una app, i com els seus coneixements en publicitat i farmàcia no ajudaven gaire, va haver de comprar-se un llibre, un d'aquests grans volums de "com desenvolupar una app, aprendre parauletes com ara interfície i entendre el maleït HTML a llenguatge per a dummies". Va començar a treballar en l'esquema de l'aplicació, en com volia que es veiessin les fotos, les comandes i, d'aquí es va posar en contacte amb un amic que és dissenyador -amics, sempre amics, cuideu-los.

Però no només volia imprimir fotografies. Per això ja existeix Fotoprix. Volia alguna cosa que a més fos fàcil i senzilla. Que des de casa poguessis seleccionar les fotos i, amb només dos clics, ja estigués feta la comanda. Però a més Paper Lover té un altre valor afegit: us hem dit que la Guillermina té molt estil? Doncs això també s'aprecia en el projecte. Les fotos, mida 10×10 centimetres i impreses en paper mat, no vénen en un sobre, ni amb un clip. Vénen en una caixa d'aquestes rematadament boniques, que gairebé serveixen com a regal propi. "Volíem aportar alguna cosa més, que fos més un regal, regalem records, no només imprimim fotos", comenta Guillermina. L'app permet fins i tot afegir un missatge personalitzat a la caixa. És o no és mono rebre 40 fotos d'Instagram amb un 'El meu cor batega com una patata fregida amb aquestes fotos' o un simple 't'estimo'?



I com que no només era imprimir i empaquetar, va haver d'augmentar l'equip. Ara ja són tres, en Xavi de 25 anys que treballa com a dissenyador i posa bonica la web; la Jenny de 28 anys, periodista freelance, community manager i qui ho escriu tot, i finalment la Guillermina que tant pot ser que faci caixes, com que es passi dos dies pensant en el seu nou producte.

I és que no ho vam poder evitar: Què passa si mor Instagram? A part de gent repintant les parets blanques i deixant de menjar iogurt amb musli i fruites; doncs ells tan tranquils. "Ens renovarem, tenim altres idees, el paper dóna molt joc". I això que ja tenen un calendari ben atapeït: Encara estan agafant glopades d'aire després d'un Nadal ple de comandes. "Pensàvem que serien unes deu caixes per dia i van estar moltes més".

De 'hobbie' a projecte empresarial
Al febrer van llançar la versió per a Android i ara preparant la nova web de cara a l'estiu, noves actualitzacions, més formats i presentacions i noves campanyes per dies assenyalats, com ara el dia de la mare. Amb aquest tràfec de feina sembla que faci anys que van començar, però res d'això. L'app Paper Lover es va llançar el 27 de novembre. La idea inicial de la Guillermina era fer alguna caixa de tant en tant, com a afició, però "ara ja no puc dedicar-me a res més que això, estic 100% implicada".

Al novembre sortia l'aplicació al mercat i al desembre ja feien la festa llançament amb exposició de fotos, presentació del vídeo, aperitius i concert de Primary Colours. És a dir, d'aquestes festes on hi ha 50 persones apuntades i que després has de treure el fuet de la nevera de casa per poder alimentar a tothom. Va ser tot un èxit. "Estava tothom involucrat, el millor: tenir amics per a aquests moments". Amics que fan vídeos com aquesta preciositat d'espot promocional on apareixen la bloggera de moda Anna Ponsa Lopez i la guapíssima actriu Virginia Camús.

I les dificultats? "No, que va, m'ha encantat, és una experiència brutal, crec que he après més aquest últim any i mig que en la millor agència de publicitat". Segurament no en tots els casos serà tan fàcil i de color rosa. Però si hi ha una bona idea el camí es fa més pla. Sobretot si ets dels "romàntics del paper", i estàs acostumat a ser un somiar truites. Endavant amb els somnis.


La secció Joves Extraordinaris és una col·laboració amb el projecte Jóvenes (sobre)salientes

Avui et destaquem
El més llegit