Glovo vol ser el Google de la teva ciutat

La startup fundada per Oscar Pierre es consolida en 9 països en un pla de creixement impulsat per l'última ronda liderada per Rakuten i Cathay Innovation

Els 'glovers' són un dels pilars de Glovo| Cedida Els 'glovers' són un dels pilars de Glovo| Cedida

La startup Glovo continua amb el seu ambiciós pla d'expansió. La companyia de delivery ha assolit un total de 9 països i més de 35 ciutats en els seus tres anys de vida, una internacionalització que s'ha accelerat des del tancament de la darrera ronda de finançament de 30 milions d'euros liderada per Rakuten i Cathay Innovation. "Glovo vol ser el Google de la teva ciutat perquè qualsevol cosa que necessitis ho puguis comprar", ha apuntat el cofundador i CEO, Oscar Pierre, respecte a l'objectiu principal de la companyia en la presentació de les noves instal·lacions a Barcelona.

Pierre: "En els últims vuit mesos hem llançat de mitjana una ciutat cada setmana"

La companyia preveu tancar el 2018 amb una xifra de negoci que fregaria els 100 milions d'euros (sis vegades més que el 2017), impulsat especialment per l'aterratge previst per al pròxim trimestre a Panamà, Costa Rica, Guatemala, Rumania, Turquia, Marroc i Egipte. "Com a empresa hem après a expandir-nos. En els últims vuit mesos hem llançat de mitjana una ciutat cada setmana", ha comentat Pierre.

Més info: Glovo continua amb la seva expansió a Amèrica Llatina

L'estratègia es basa a liderar el creixement a escala interna, tot i que el CEO no ha tancat la porta a l'adquisició de companyies del sector que estiguin operant per integrar la seva experiència l'equip.Al tancament del 2017, la companyia compta amb un milió d'usuaris, 5.500 partners, més de cinc milions de comandes i transacciones per valor de més de 100 milions d'euros.

Diversificar més enllà del menjar

Actualment el food delivery representa el 75% dels ingressos, malgrat que en ciutats com Barcelona pot superar el 80%. Pierre ha destacat que tot i que l'alimentació sosté l'activitat fins al moment, són únics pel que fa a enviament de productes diversos. "Des de joguines fins a altres comandes més personalitzades", ha exemplificat, pel que com a objectiu del 2018 l'equip vol diversificar-se amb nous canals.

Més info: Glovo ataca Ulabox

D'una banda, a finals del 2017 van fer el llançament de SuperGlovo, un supermercat que fa l'entrega de cistelles petites en menys de 30 minuts els set dies de la setmana. De l'altra, preveuen entrar en el camp del B2B amb un servei per a oficines i petits i mitjans negocis. Sempre, però, amb la col·laboració dels partners, els qui volen que creixin fins als 20.000 al tancament de l'any. "Per als establiments associats som un ingrés extra, però sobretot el seu canal d'entrada online", ha assenyalat sobre els beneficis de la col·laboració.

Glovers, el pilar de la companyia

Pierre ha volgut remarcar que els riders que fan l'enviament de les comandes són un dels pilars de la companyia, un comentari amb el qual ha intentat disipar qualsevol malentès respecte a les seves condicions laborals.

Pierre: "La majoria ho veu com un ingrés adicional i treballa de mitjana unes 18 hores a la setmana"

Aquest treballadors operen com a autònoms, amb unes condicions de total flexibilitat on són ells els qui trien "quan, com i quant treballar", segons el CEO. "La majoria ho veu com un ingrés adicional i treballa de mitjana unes 18 hores a la setmana", ha detallat, afegint que són excepcionals els casos de glovers que treballen més de 30 hores.

Ha recordat també que el 2016 van superar amb èxit una inspecció de treball i que en tot moment vetllen perquè les condicions siguin les adequades. També ha remarcat que en els 3 anys en actiu han rebut menys de cinc demandes i que en cap moment s'han mostrat reticents a dialogar amb els treballadors, com tampoc tanquen la porta a la cooperativa d'antics riders de Deliveroo i Glovo que preveu sortir al mercat aquesta primavera. "Veiem el glover com un usuari més de la plataforma a qui se li ha de donar un valor per aconseguir que la gent es connecti", ha defensat, "el dia que deixem de ser una opció vàlida per al glover com una font d'ingressos extra, sabem que aquell dia caurem tots perquè sense els glovers no som res".

Oscar Pierre durant la presentació dels resultats de Glovo | A. Corón

Oscar Pierre durant la presentació dels resultats de Glovo | A. Corón

En aquest sentit, ha detallat que la mesura de cobrar 2 euros per factura que emeten a cada rider per fer front als costos de la infraestructura ha estat una proposta acceptada pels mateixos glovers. Així, un treballador, que emet una factura cada dues setmanes, ha de fer front a uns 4 euros mensuals per costejar el fet de formar part de la plataforma. Un cost que es resta a la mitjana de 5 euros per servei que cobren, una xifra que pot variar en funció dels quilòmetres, el temps d'espera o inclemències meteorològiques i altres elements que poden dificultar el transport. La plataforma compta amb prop de 7.400 repartidors, 4.000 dels quals es concentren al territori espanyol.

Les xifres de Glovo

El preu mitjà per comanda a l'Estat espanyol se situa en els 18 euros. D'aquests, el comerç associat s'emporta 13,65 euros, 5 euros són per al glover i 0,35 van a Hisenda. D'aquesta manera, la startup es queda amb una mitjana d'un euro per comanda. Un ingrés que només és positiu quan la ciutat està consolidada, tal com ha revelat Pierre, qui ha volgut deixar clar que créixer a una nova ciutat els suposa pèrdues. A més a més, ha recalcat que aquest euro "no és marge net", sinó que cobreix altres despeses del servei.

La startup té un marge d'1 euro per cada comanda de 18 euros a l'Estat espanyol

La companyia està integrada per prop de 400 treballadors, la majoria dels quals es troben a Barcelona. Entre aquests, ha posat èmfasi en el pes de l'equip informàtic, que treballa en l'aplicació i els algoritmes per "ser més eficients i fer que els glovers facin per comandes per hora", el qui té un cost anual d'uns 5 milions d'euros.

Més informació
Glovo i Cabify s'uneixen per expandir-se a Llatinoamèrica
Avui et destaquem
El més llegit