Guestmate, el grum al mòbil

La startup ofereix una plataforma de comunicació entre hotels i clients abans, durant i després de l'estada

Guestmate és una plataforma de comunicació entre hotels i clients Guestmate és una plataforma de comunicació entre hotels i clients

Albert Cadena és el CEO i co-fundador de Guestmate, una startup centrada en la transformació digital de la indústria hotelera i l'hostaleria. Ofereixen una plataforma mòbil com a solució per facilitar el contacte directe amb els clients abans, durant i després de la seva estada. L'objectiu és una comunicació eficient per millorar la seva experiència i assolir millors vendes. És com dur el servei d'habitacions i un grum a la butxaca.

"Facilitem que els hotels puguin comunicar-se amb el seu hoste per mitjans més digitals, bé sigui una app, un web o un xatbot", explica Cadena. Des de la plataforma cada hotel pot gestionar la seva pròpia aplicació o xatbot, publicar els seus serveis i ofertes, realitzar pagaments i automatitzar accions com ara el check in i el check out.

Cada hotel que compta amb la plataforma de Guestmate, quan rep una reserva, envia de manera automàtica un correu de benvinguda. Allà es convida el clilent a descarregar l'aplicació -disponible per a iOs i Android- per accedir a diversos avantatges. "Cada usuari té un codi personalitzat i ja pot reservar serveis: restaurants, spas, activitats, etc. Fins i tot ofereixen la possibilitat d'obrir i tancar la porta de l'habitació amb el telèfon.  "I també es pot pagar a través del mòbil", afegeix l'emprenedor.

guestmate

La mateixa app pot servir per a diversos hotels i està disponible en tres idiomes. Amb el número de reserva es pot accedir als serveis d'un hotel o de l'altre. Però Guestmate també ofereix la possibilitat d'estar disponible per a aplicacions pròpies d'hotels concrets. Cadenes hoteleres poden tenir una app i el client pot accedir als serveis de cada hotel específic amb el seu codi de reserva.

A més a més, amb el servei de xatbots, Guestmate descarrega la recepció de l'hotel de moltes tasques i informacions rutinàries: "El robot respon a preguntes com la clau del Wi-Fi, indicacions, llocs d'interès, etc."

L'app calellenca pels hotels

Cadena, que és informàtic i resident a Calella de la costa, ha treballat en diferents indústries com a cap de sistemes. Fent feina per al sector turístic va detectar el buit que hi ha entre agències de viatge i hotels un cop venuda l'habitació: "Tothom es preocupa que el client vingui, però després no s'aprofiten les instal·lacions ni el que envolta l'hotel". Va ser llavors, el 2015, quan es va llançar a la piscina de l'emprenedoria i va deixar la feina. Cadena va acudir a Barcelona Activa amb la seva idea i va ser seleccionat per entrar al programa FuTurisme. Després d'un any de feina i desenvolupament amb dos socis més, cap a la meitat del 2016, el primer producte va sortir al mercat.

La solució ja funciona en diversos hotels a Mallorca i Barcelona. "Hem signat un acord amb el sector hoteler barceloní i entraran 150 hotels a la plataforma i també entrarem al segment dels càmpings", ressalta.

Els objectius de l'any es troben entre la consolidació del projecte i la cerca de finançament: "Busquem entre 200.000 i 400.000 euros".

 

Més informació
Fotoraporto: un Instagram reivindicatiu
Biel Glasses, ulleres electròniques i motivació social
Childcare On, el WhatsApp entre escola i famílies
Avui et destaquem
El més llegit