Guidd, turisme d'experiències amb vocació social

Dos germans del Pallars Sobirà posen en contacte turistes i guies locals per impulsar les economies rurals

Els germans Ponti del Pallars Sobirà són amants de la natura i la muntanya. I també són el clar exemple que es pot optar per fer un turisme amb valor afegit i, a més, amb vocació social. Carles i Jordi Ponti proposen Guidd, una plataforma que posa en contacte turistes rurals i guies locals que poden oferir-los experiències úniques i personalitzades. I per què amb vocació social? Perquè "l'objectiu final de Guidd és ser un revulsiu per les economies de les zones rurals i de muntanya", explica en Carles.

Guidd és una startup que proposa una plataforma digital per proporcionar als viatgers rurals experiències personalitzades a l'aire lliure "amb els millors guies de la zona", explica Carles Ponti, CEO de l'empresa. D'una banda, la companyia ha creat –i encara amplia- una xarxa de guies que creen les experiències i de l'altra canalitza el producte a través de distribuïdors que la fan arribar al client final. El viatjant fa una petició a través del web de Guidd i els germans Ponti responen amb la proposta que més s'adequa i s'ajusten als requeriments del client. Un cop fet això, es posen en contacte el guia i els turistes i es concreta la ruta o experiència final.

Actualment Guidd proposa activitats molt diverses, totes a l'aire lliure: "Les tenim categoritzades en aventura, excursions i neu, natura, senderisme interpretatiu i patrimoni històric o cultural". "Els visitants només reben aquelles propostes que s'ajusten als seus requeriments i que estan disponibles per a les dates que sol·liciten. Optimitzem la planificació del seu temps d'oci", explica l'emprenedor.

La iniciativa va néixer l'estiu passat i va començar a crear la xarxa de guies pel Pirineu. Compten amb col·laboradors arreu del territori català, però també al Pirineu aragonès, País Valencià i Andalusia. Inicialment es tractava d'una associació, però després de passar pel Pla Embarca i el Pla Esprint del programa Start-Up Catalonia, van reorientar el projecte i van crear la plataforma digital. El darrer any a aquest programa de suport a l'emprenedoria s'hi va afegir l'Agència Catalana de Turisme "on vam encaixar perfectament", detalla Ponti.

Guidd està en línia des del mes de gener i des de llavors han venut unes 500 experiències de manera directa, sense comptar les col·laboracions amb hotels o centres turístics.

L'acceptació del projecte està sent molt bona. "Molts guies autònoms o petites empreses de guiatge tenen dificultat per donar visibilitat als seus serveis i comercialitzar-los. La nostra tasca és ajudar-los a tenir més clients" i, d'aquesta manera, donar sentit a l'objectiu final de Guidd, que no és més que "contribuir al desenvolupament econòmic de les zones rurals fent valdre el coneixement de la seva gent".

A mig any vista, Guidd vol ser present a tot el territori català i a finals d'any poder donar servei al terç nord del territori espanyol. I per aconseguir aquest objectiu compten amb l'ajuda de Barcelona Activa, "que ens proporciona eines, visibilitat, networking i contactes per estendre la nostra xarxa".

Així mateix, els germans Ponti volen ampliar el nombre de convenis amb hotels, hostals, cases rurals o centres turístics i el nombre d'experiències. En aquest sentit els Ponti esperen acabar l'any amb una facturació que rondaria els 100.000 euros. En Carles augura un bon futur per Guidd: "El primer gran repte és consolidar-nos a casa nostra com a plataforma d'experiències referent en l'àmbit rural. En paral·lel treballarem en la configuració d'un bon equip i en l'estratègia d'internacionalització".
Avui et destaquem
El més llegit