Happy Customer Box: polsadors i decisions de negoci

La startup fundada per dos enginyers informàtics fa servir el 'business intelligence' per mesurar el nivell de satisfacció dels clients d'un negoci

Albert Grau i Carles Duque, CEOs de Happy Customer Box | Cedida
Albert Grau i Carles Duque, CEOs de Happy Customer Box | Cedida

La inspiració pot sorgir arreu, fins i tot al control de passatgers de l'aeroport de Heathrow. Com a mínim aquesta és l'experiència dels fundadors de Happy Customer Box, Albert Grau i Carles Duque, la startup que proporciona solucions per mesurar la satisfacció dels clients del retail. "Just després del control hi havia un polsador que demanava als viatgers com s'havien sentit atesos", explica Grau, "ens va agradar la idea de recollir informació de manera tan senzilla i poc intrusiva, així que vam decidir a portar-la a Barcelona com un mètode per prendre millors decisions de negoci".

Més info: Edit, el Photoshop per a ‘dummies’

Amb tot, si bé han conservat el concepte original d'adreçar-se als clients per mitjà d'un dispositiu senzill, Happy Customer Box ofereix molt més gràcies al seu sofware de business intelligence. El programari desenvolupat per aquesta startup és capaç de processar les valoracions dels clients (recollides a través de botoneres situats a la mateixa botiga) i creuar-les amb dades microeconòmiques, macroeconòmiques i sobre les condicions físiques de la botiga, com la temperatura o el temps que fa. D'aquesta manera es generen informes detallats que guien els responsables dels establiments a l'hora de gestionar un negoci.

thumbnail WhatsApp Image 2019 02 12 at 13.04.38

Els polsadors de Happy Customer Box creuen dades amb sensors per tal de recollir tota la informació possible sobre un negoci | Cedida

"Per exemple, si s'instal·la el nostre sistema a una oficina de turisme, es pot recollir l'època de l'any, el nombre de persones que entren a fer una consulta, el motiu per fer-la, la nacionalitat dels visitants... Així la nostra eina generarà un resum de tot, de manera que els empleats es podran preparar millor per atendre els clients", afirmen.

2019: expansió a la vista

Happy Customer Box va néixer el 2017 gràcies a una inversió de 6.000 euros dels fundadors i les seves famílies, la qual s'ha ampliat posteriorment fins als 50.000 euros gràcies a diverses rondes d'inversió. A banda, per engegar la seva activitat, han comptat amb el suport dels mentors de Barcelona Activa, que els han assessorat i acompanyat en el procés de definir el pla de negoci. El 2018, el seu primer any complet de vida, han facturat 50.000 euros, una xifra que preveuen duplicar el 2019. "Esperem entrar en break even de cara el segon semestre de 2020", diuen Grau i Duque, "ara mateix, per a nosaltres és prioritari centrar-nos en l'R+D de cara a oferir el millor producte possible".

A més a més, aquest any faran el salt a escala nacional, després de passar pel 4 Years From Now del Mobile World Congress, i el 2020 començaran a expandir-se per Europa. Ara com ara, entre la seva cartera de clients hi podem trobar la cadena de botigues de bricolatge Akí, mercats municipals, ajuntaments, centres culturals, teatres... La startup, que té les seves oficines a Terrassa, dóna feina a quatre persones de manera fixe, tres enginyers informàtics i un economista. "Les empreses han passat de focalitzar-se en el producte a fer-ho en el client, nosaltres els proporcionem les eines per prendre les decisions més adequades", afirmen Grau i Duque.

Més Informació
RateNow, l'opinió aquí i ara
YouCheck, l’agenda de contactes online dels periodistes
Colors contra l'ansietat
Avui et destaquem
Comentaris