Homyspace, una solució per als lloguers temporals de treballadors

La startup valenciana gestiona l'habitatge de curta i mitjana duració dels destinats a altres ciutats per feina i ajuda a estalviar temps, diners i recursos a les empreses

L'equip de Homyspace | Cedida L'equip de Homyspace | Cedida

Ángel Mayoral va haver de desplaçar-se a Barcelona per feina uns quatre mesos. No sabia si el projecte s'allargaria, però era un temps suficient per a evitar la fredor d'un hotel i no podia lligar-se a un lloguer de llarga duració. Necessitava un pis temporal. Allà va començar el seu maldecap: "Tot eren contractes anuals i sense possibilitat d'ampliar el lloguer mes a mes. Vaig entendre que el que m'estava passant a mi, probablement li passaria a més gent". Així, d'una "necessitat personal", va idear Homyspace, una gestora online que s'encarrega de buscar allotjament temporal a les empreses i les ajuden a estalviar diners, temps i recursos. Recentment ha estat reconeguda pels South Europe Startup Awards (SESA) com la millor de l'Estat espanyol.

La startup acaba de ser reconeguda al South Europe Startup Awards com la millor de l'Estat espanyol

Van començar el febrer de 2016, després que Mayoral participés en l'esdeveniment Allstartup organitzat per Denium Startups a València. Allà va conéixer als seus dos socis fundadors, que ara és només un, Alberto Garcia. Van congeniar bé i van fer un copycat d'un projecte americà que allotjava a empreses en un edifici amb serveis comuns. Al principi no tenien molt clar per on tirar el negoci: estudiants, turistes, particulars, corporate... Finalment es van decantar per aquest últim nínxol de mercat. En els quasi quatre anys de vida de Homyspace ha aconseguit una plantilla de 40 persones, han allotjat a unes 8.000 persones i han superat els 7 milions d'euros de facturació (en total). S'han finançat inicialment amb les "3F -Friends, Family and Fools- i després han aconseguit reunir un milió d'euros més d'Encomenda Smart Capital, Banc Sabadell i Athos Capital.

Contractes, factures, pagaments i estadístiques en un mateix portal web

Què aporta de nou Homyspace? "Abans d'arribar nosaltres, les empreses que necessitaven desplaçar, per exemple, a dos treballadors a Vigo durant tres mesos per un projecte o formació, havien de buscar-se la vida. Trucaven a Idealista, Fotocasa, Milanuncios, AirBnB... anaven obrint cadascun dels anuncis i parlaven amb cada propietari directament. Després, arribava el moment d'enviar els contractes per correu electrònic, la factura, mètode de pagament, fiances... Una sèrie de coses que són una pèrdua de temps i de diners per a l'empresa, perquè necessita a una persona gestionant-ho tot. A més, pagues a una persona que no saps qui és i no tens la possibilitat d'ajornar el pagament a 30, 60 o 90 dies", explica Mayoral. Homyspace no ofereix només la gestió de tot això, sinó que aglutina tota la documentació en un mateix portal i dóna dades extres, com informes per treballador.


Ángel Mayoral, CEO de Homyspace | Cedida
Ángel Mayoral, CEO de Homyspace | Cedida 

Els portals de lloguer d'habitatges són la seua competència més gran, però observa que estan molt orientades als particulars, a persones que busquen allotjament per a ells. A les empreses, "al 90% dels casos la persona que sol·licita l'allotjament no és qui s'allotjarà, ni qui firma el contracte, ni qui pag. Tota eixa complexitat de processos que necessiten les empreses per gestionar pagaments i cobraments és el que nosaltres hem automatitzat. És el nostre avantatge competitiu", afirma.

Per altra banda, procedent del món del retail, Mayoral coneix de primera mà la sensació d'allotjar a un treballador en un hotel durant setmanes i mesos: "És una barbaritat, és un espai que no el fas la teua llar. No pots convidar als teus amics, parella o família. En canvi, un pis llogat és quasi com la teua casa, la fas teua durant un temps".

Els proveïdors de pisos no necessiten llicència turística 

Homyspace té una base de dades amb més de 14.000 pisos i uns algoritmes basats en intel·ligència artificial que identifiquen els immobles amb disponibilitat que compleixen els requisits que exigeix l'empresa. Per exemple, que siga possible una pròrroga automàtica d'un mes, demanda habitual al sector de la construcció, que necessita un període de flexibilitat per si s'allarga una obra.

Homyspace té una base de dades amb més de 14.000 pisos i uns algoritmes basats en intel·ligència artificial

Els propietaris dels habitatges són bé gestors, bé particulars que combinen aquest tipus de lloguer amb el vacacional d'Airbnb. De fet, es poden sincronitzar ambdós portals per completar el calendari. "La nostra solució estalvia temps i diners a les empreses i maximitza la rendibilitat dels nostres proveïdors. Llogar amb nosaltres és més rendible que un lloguer de llarga durada i podem dir que tenim el client perfecte", assegura Mayoral. A més, explica que Homyspace suposa una activitat "emparada i regulada per la llei d'arrendaments urbans" i "no necessita llicència turística". "Tots els lloguers són de més d'un mes de duració, no som competència del sector turístic, però sí que som compatibles amb ell", apunta.

Treballen amb Grupo Bertolin, Amazon, Vueling, Alcampo o Nike

El CEO conta que treballen amb grans empreses -moltes de les quals demana que no publiquem- de diversos sectors: retail, joieria, bricolatge, hoteleria, aerolínies, construcció, alimentació, banca... Alguns noms: Grupo Bertolin, Amazon, Vueling, Alcampo i Nike. El CEO revela que els destins més sol·licitats són Madrid i Barcelona, seguits de València, Palma de Mallorca, Màlaga, Sevilla i Bilbao. I en aquests quatre anys ja s'han internacionalitzat: estan en "quasi totes les ciutats importants de Portugal", en París i Versalles a França, i en Liverpool i Londres al Regne Unit. La mitjana de treballadors que allotgen per reserva és d'entre una i dues persones, però han arribat a donar sostre a un grup de 250 treballadors d'una refineria a Castelló.

Equip de Homyspace | Cedida
Equip de Homyspace | Cedida 

Per a 2020, Homyspace es marca com a objectius "seguir escalant les operacions augmentant l'eficàcia i els automatismes" i continuar amb una "política de contractació de personal molt top, sobretot orientat a l'experiència d'usuari, a millorar la integració de proveïdors i de clients". I, per descomptat, seguir el seu pla d'expansió amb l'apertura del servei a nous països.

Més informació
Les ciutats 'top' d'Europa per posar en marxa una startup
El VLC Startup Market mirarà pel disseny
Avui et destaquem
El més llegit