Impress, l’ortodòncia invisible més tecnològica

La startup vol entrar a nous mercats aquest 2021 fins arribar a 70 ciutats i preveu contractar 300 persones per doblar la plantilla

Part de l'equip de les clíniques dentals d'ortodòncia Impress, en una imatge d'arxu | Cedida Part de l'equip de les clíniques dentals d'ortodòncia Impress, en una imatge d'arxu | Cedida

Dels brackets a l’Invisalaign. L’ortodòncia ha anat evolucionant i, si bé abans era molt habitual veure somriures metàl·lics -especialment entre els adolescents-, ara els aparells per alinear les dents són molt més discrets. Impress és una startup de clíniques dentals especialitzades en ortodòncia invisible nascuda a Barcelona. És l’únic servei i producte que ofereixen en un model de clínica que prioritza el contacte digital amb el pacient. Si bé l’empresa evita concretar el nombre de tractaments que han fet, una de les seves fundadores, Diliara Lupenko, assegura que durant el 2020 van créixer un 400%. De cara al futur, esperen continuar amb una expansió ràpida i ser presents a 70 ciutats europees a finals d’any, a més de doblar la plantilla amb la contractació de 300 persones.

Lupenko va fundar l’empresa emergent fa dos anys juntament amb Khaled Kasem i Vladimir Lupenko. Kasem és un ortodoncista experimentat i entre tots tres van veure una oportunitat de negoci en un sector poc tecnològic. L’objectiu era, doncs, oferir un producte high-tech a partir d’una tecnologia, la de les fundes invisibles per alinear les dents, que ja existia des de feia més de 20 anys. “Vam decidir eliminar els intermediaris per poder oferir una ortodòncia més accessible”, segons Diliara Lupenko. La fundadora explica que totes les visites innecessàries del pacient a la clínica s’eliminen.

Com a antiga usuària d’ortodòncia, Lupenko recorda que el més carregós del tractament -a banda de les molèsties ocasionades pel mateix aparell- era anar periòdicament al dentista per a una visita ràpida que només era per confirmar que tot anava bé. A Impress, aquestes visites de control es fan a través d’una aplicació, amb la qual el pacient fa una videotrucada amb l’ortodoncista. “Donem servei els set dies de la setmana; sempre hi ha algun professional disponible a l’app, per telèfon o per correu electrònic, segons la via de comunicació que prefereixi cada usuari”, indica.

Diliaria Lupenko, la cofundadora d'Impress, en una imatge d'arxiu | Cedida

Diliara Lupenko, la cofundadora d'Impress, en una imatge d'arxiu | Cedida

 

La tecnologia també és present a l’inici del procés, quan el pacient pot veure quin serà el resultat de l’ortodòncia a través d’un vídeo simulació del seu somriure. De fet, després de l’estiu van tancar la seva primera ronda de finançament, de cinc milions d’euros, dels quals destinaran una part a millorar els serveis tecnològics que ofereixen. “Era un repte emprendre en un sector que no era tecnològic; ens motiva”, assegura Lupenko. L’altra part dels diners servirà per expandir-se.

Properes parades: Bilbao i França

El model de negoci d’Impress és de clíniques pròpies i no franquiciades, com funcionen altres cadenes de dentistes. “Tenim una trentena de flagship clinics a l’Estat espanyol”, indica la cofundadora, que explica que aquest tipus d’establiments són diferents de les clíniques dentals més habituals. “Volem que a la gent li agradi anar a la clínica, i per això utilitzem colors més càlids, amb detalls de fusta, per fer-les més acollidores”, segons Lupenko. Els locals són de la seva propietat, però Lupenko explica que, en arribar a una ciutat nova, lloguen una clínica mentre busquen un establiment que els convenci per comprar-lo.

Està previst que Impress obre una nova clínica a Bilbao la setmana que ve i entri a França al març

La propera clínica que obriran serà a Bilbao la setmana que ve. A part de l’Estat espanyol, tenen presència a Itàlia, Portugal i el Regne Unit. L’objectiu de cara a finals del 2021 és arribar a 70 ciutats diferents d’Europa, als mercats que ja tenen i també a França, on està previst que obrin la primera clínica el mes que ve. Aquesta expansió territorial anirà acompanyada d’un creixement de la plantilla per donar resposta a una demanda que no para d’augmentar. Durant el 2021, tenen pensat doblar el nombre de treballadors actual, amb la contractació de 300 professionals nous.

D’aquesta estratègia ambiciosa s’extreu que la crisi de la covid-19 no els ha afectat gens. Al contrari. Segons Lupenko, aquest model que prioritza les visites telemàtiques sempre que sigui possible els ha beneficiat. “Durant els mesos de confinament hem ofert el nostre servei i hem aconseguit que els tractaments no es retardin”, afirma la fundadora. Quan és imprescindible que els usuaris es desplacin fins a una clínica, poden anar a qualsevol establiment d’Impress, sigui a la ciutat que sigui.

De fet, Lupenko s’enorgulleix que “alguns pacients que havien començat el tractament a Barcelona i han tornat a casa seva, al Regne Unit, per la pandèmia han pogut seguir amb l’ortodòncia a Londres”. Com es diferencien de tota la resta de cadenes de clíniques dentals que ja existeixen? Lupenko ho té clar; la clau és l’especialització: “Nosaltres només tenim un producte; ens centrem en el que sabem fer”.

Més informació
Bono Bono, costura exclusiva en temps digitals
Órbita Bcn, la supervivència del turisme local
Avui et destaquem
El més llegit