Ketoniko tanca la seva primera ronda, d'un milió d'euros

La startup, creada l'any passat, utilitzarà els recursos per ampliar la plantilla, comprar matèria primera i reforçar l'estratègia de màrqueting

Nico Andonakis i Vicenç Martí, fundadors de Ketoniko | Cedida Nico Andonakis i Vicenç Martí, fundadors de Ketoniko | Cedida

La startup Ketoniko ha captat 1,1 milions d'euros el seu segon any de vida. Creada el 2020, té com a objectiu difondre l'estil de vida ketoque es caracteritza per disminuir el consum de carbohidrats i l'augment dels greixos naturals. Aquesta ha estat la seva primera ronda de finançament, que destinaran a expandir el negoci al sud d'Europa i Alemanya. 

En concret, utilitzaran els recursos per captar talent -actualment compta amb un equip de 12 persones repartits en dues oficines, a Eivissa i Barcelona, i preveu doblar la xifra abans d'acabar l'any-, comprar matèries primeres, crear continguts i reforçar la marca, segons ha indicat la mateixa empresa a través d'un comunicat. Els fundadors són Vicenç Martí, Nico Andonakis i Víctor Sala, que han centrat la companyia en la venda de productes propis per complementar la dieta, a més d'un servei d'assessorament nutricional. 

Els family offices suecs Synarchy Ventures i 183 Invest AB han passat a formar part del consell d'administració després de liderar la ronda, que situa el valor de la startup en 4,7 milions d'euros. També ha participat a la ronda l'empresa catalana Xocolating 1994, propietària de la marca Body Genious. De fet, ha tancat un acord amb Ketoniko per fabricar productes a la planta que tenen a Manlleu. 

El finançament el completen business angels com Andrea Pereira, exviceptesidenta i directora general de Still Beverages México a Coca Cola; Luís De Val, cofundador i CEO de YouPlanet; el Dr. Santos Martín, especialitzat en oncologia; Carlos Domingo, fundador i CEO de Securitize; Álvaro Bravo, cofundador i president d'Aki Technogies; i Ferran González, soci del despatx d'advocats Cremades y Calvo Sotelo.

"El keto s'ha convertit en una tendència global, amb una xifra de negocis de 10.000 milions d'euros, dels quals 2.000 milions s'han localitzat a Europa en aquest últim any. En aquest sentit, els EUA és el principal mercat de keto, mentre que Europa -amb més del 20% de la quota de mercat el 2019- ocupa la segona posició, però es preveu que aquests propers anys hi haurà un gran creixement", ha indicat Martí. 

Avui et destaquem
El més llegit