La Coctelera Music: portar dels Estats Units la moda del podcast

La productora de podcàsting crea continguts en àudio sota demanda per a plataformes com Spotify així com identitat sonora per a marques amb aquest format

Núria Net i Alex García són els fundadors de La Coctelera Music | Cedida
Núria Net i Alex García són els fundadors de La Coctelera Music | Cedida

Spotify aposta cada vegada més pel podcast. Tant és així que, després de comprar les productores Gimlet i Anchor, ha obert una nova secció per a podcasts. Un format que va esclatar als Estats Units fa uns cinc anys i que ara està entrant a l’Estat espanyol. Una oportunitat de mercat i de negoci que els periodistes Alex García i Núria Net no volen deixar escapar. Els emprenedors han creat La Coctelera Music, una productora especialitzada en podcàsting i documents musicals que els ha portat a guanyar el segon premi del programa Creamedia.

El podcast existeix des de fa anys però arran d’una sèrie anomenada Serial que es va fer viral el 2014, aquest format va agafar encara més força. A l’Estat espanyol va passar una cosa més o menys semblant el 2018 amb la sèrie de podcast de Cuonda Las tres muertes de mi padre. Una moda nord-americana que els emprenedors volen portar cap aquí. “El mercat del podcàsting a Espanya començarà ara, amb tota seguretat”, afirma García.

I és que, per molt que tothom digui que la imatge és el futur, García és optimista: “L’àudio ens ha acompanyat sempre i, de fet, la ràdio va sobreviure a la televisió i al cinema”. Un format que té molt potencial per escoltar en els automòbils i a casa amb els altaveus intel·ligents.

Podcasts per als castellanoparlants

El projecte de La Coctelera Music neix a principis del 2019 quan García i Net decideixen muntar una productora de podcàsting. “Vam fer el pas perquè estem convençuts que hi ha una oportunitat comercial en unir la nostra experiència del storytelling amb el mercat emergent del podcast en espanyol”, assenyala García.

D’aquesta manera, la startup crea contingut en àudio sota demanda que pugui interessar a diferents plataformes com Spotify o Podium i a mitjans de comunicació. Així mateix, La Coctelera Music també construeix identitat sonora per a marques aplicant el podcàsting. A més, aquest estiu un festival d’Alacant els ha contractat per a fer el tancament de l’esdeveniment amb un podcast en directe. “Es tracta d’una via de negoci que no esperàvem i que ens està obrint moltes portes”, apunta García.

Garcia: "L'àudio ens ha acompanyat sempre i, de fet, la ràdio va sobreviure a la televisió i al cinema"

La startup obté ingressos de les marques pel branded podcast i pel contingut original creat exclusivament per a algunes plataformes. La Coctelera Music tindrà una petita plataforma online per a exhibir el que està fent, però per a ells la distribució a través de Spotify o Apple Podcast és essencial. De fet, la startup ja s’ha reunit amb els responsables de Spotify a Madrid. Tot i que de moment estan produint contingut per a Radio Primavera Sound i Gladys Palmera.

La Coctelera Music preveu enfocar-se principalment al mercat en llengua castellana, per abraçar tant l’Estat espanyol com Llatinoamèrica, “un territori on la moda del podcast també està despertant”, apunta García. Tot i que no descarten fer continguts en anglès en un futur, el mercat en espanyol és el primer que volen abordar.

Dels Estats Units a Barcelona

L’experiència i coneixement és una motxilla que es va omplint tota la vida i que portes sempre a sobre. En el cas de García i Net, la seva trajectòria professional els ofereix un gran bagatge per a muntar aquesta startup. “Cada vegada més les plataformes digitals necessitaran contingut en podcast, i que estigui produït a nivell professional, perquè ara hi ha molt amateur”, apunta García.

"El mercat del podcàsting a Espanya començarà ara, amb tota seguretat"

Alex García ha estat director de continguts i programació musical a Radio Gladys Palmera durant 12 anys, quan l’emissora va rebre un Premi Ondas el 2015. Per la seva banda, Núria Net ha gestionat continguts i estratègies digitals en mitjans nord-americans com MTV, Billboard o Latina Magazine. A més, és cofundadora de Remezcla.com, un mitjà digital per a joves llatins nascut el 2006 a Nova York. “He vist com el podcast ha crescut molt allà i en mudar-me a Barcelona fa un any i mig i conèixer a l’Àlex vam veure l’oportunitat de muntar un negoci junts”, explica Net.

Ara, els pròxims objectius de La Coctelera Music és constituir-se com a empresa a l’octubre o novembre i seguir fent visites per obtenir clients. Així mateix, també consideren necessari crear una comunitat d’usuaris finals interessats en els seus productes. És per això que amb la participació dels festivals aquest estiu i amb la producció d’un documental musical –un projecte que ja tenien en marxa i que estan potenciant amb La Coctelera Music- volen posicionar-se en el mercat i donar-se a conèixer entre la futura comunitat fan dels podcast.

Més Informació
La startup Positive World Games, guanyadora dels premis Creamedia
L'apagada analògica de la ràdio. Fem-ho fàcil.
L'article líquid
Avui et destaquem
Comentaris