Les 'apps' arriben al mar

SmartPort es presenta com la nova plataforma mòbil que transformarà el sector nàutic

Encara no han sortit al mercat, però l'equip de joves de SmartPort espera revolucionar el món de la navegació, amb aquesta aplicació mòbil destinada als ports esportius i als creueristes. Els apadrina el Saló Nàutic de Barcelona i els més de 25 ports del litoral català, que ja s'hi han subscrit.

A partir de la primera setmana d'agost, l'Apple Store comptarà amb una nova aplicació: SmartPort, una plataforma de gestió de ports esportius i una xarxa social per als amants de la navegació, creada a Barcelona. "Ens definim com el port més gran del món", comenta el CEO de l'empresa, Pau Casas, qui afegeix que el seu objectiu principal és "transformar el món de la nàutica, ja que és un sector amb una gestió molt antiquada, dispersa i amb grans possibilitats de creixement".

Nínxol de mercat
Segons Casas, el lloguer d'embarcacions ha augmentat molt en els darrers 3 anys a Espanya, concretament, fins a un 30%. "Hi ha molts usuaris que desconeixen les característiques de tots els ports, ja que és un perfil de navegant que lloga la tripulació i l'embarcació, o que es treu el títol de Patró d'Embarcacions d'Esbarjo (PEE) però no en té de pròpia", assegura.

Durant els últims mesos previs al llançament, la companyia catalana ja ha lligat més de 25 acords amb diferents ports esportius de Catalunya, un acord de col·laboració amb Forsquare per ampliar la informació de serveis locals que tindran els usuaris, i esperen arribar als 100 ports a finals d'any. De fet, la primera versió de l'aplicació només estarà disponible en castellà, però a l'octubre, també la presentaran en anglès.

Un altre factor clau és el model de negoci. Segons el CEO de SmartPort "és molt escalable, mitjançant la subscripció de pagament per part dels ports i el model freemium pels usuaris. És a dir, la descarrega de l'aplicació és gratuïta però hi ha tot un seguit de serveis avançats, sota el concepte de premium.

D'un producte a una empresa
L'origen de SmartPort rau en l'empresa especialitzada en aplicacions mòbils, beMobile, fundada al 2010. "SmartPort va començar sent un producte propi de la companyia i es va convertir en empresa perquè va passar la primera fase de la incubadora i tenia moltes possibilitats de creixement", argumenta Casas. Va ser llavors, quan aquest jove de 29 anys va agafar el timó de la start-up.

El llançament de l'aplicació en anglès, coincidirà amb la 52a edició del Saló Nàutic de Barcelona, a finals de setembre. Precisament, va ser en aquest context quan, l'any passat, l'equip d'en Casas va presentar el primer prototip de la plataforma. "Vam començar amb un producte molt bàsic, l'important era donar-lo a conèixer al sector i testejar-lo", recorda el CEO de SmartPort.

Les reaccions van ser tan positives que a partir del gener van optar per presentar l'aplicació a diferents concursos d'emprenedoria, on, segons el seu responsable, "hi acostumem a haver molts business angels". SmartPort va guanyar el Barcelona Developers Conference i va quedar entre els 24 millors projectes dels 750 que es presenten a Wayra Barcelona.

Passat l'estiu, SmartPort obrirà una ronda d'inversió: "Ja tenim algun business angel i algun fons d'inversor interessat en l'aplicació". El pròxim pas, arribar a França i a Itàlia, al 2014, "dos mercats on el sector de la navegació és molt potent", anuncia Casas.
Avui et destaquem
El més llegit