Les emocions es mesuren amb Sekg

Dos emprenedors impulsen una start-up per analitzar les sensacions dels usuaris a temps real i en qualsevol lloc

Aleix Canals i XXX impulsen Sekg
Aleix Canals i XXX impulsen Sekg
Com saber si un videojoc, una pel·lícula o un anunci desperten les reaccions que s'espera? Els focus group o les enquestes han estat eines que tradicionalment s'han fet servir per rebre feedback per part dels usuaris o espectadors. Ara bé, fins a quin punt són fiables o afinats? Pensant a intentar corregir aquests defectes, dos emprenedors han creat Sekg, una plataforma d'analítica emocional.

Anàlisi emocional wearable
Segons explica l'Aleix Canals, cofundador i CEO d'aquesta start-up, "capturem les reaccions emocionals de les persones, les contextualitzem i ajudem a entendre millor com reaccionen els clients o usuaris d'un videojoc o un servei".

Ara mateix estan centrats en l'entreteniment i es focalitzen en el sector del videogaming: "Durant la fase de preproducció d'un videojoc testegem si tot funciona com toca, si l'usuari s'enganxa, si s'emociona quan cal, etc.", explica l'emprenedor.



Sekg empra les "últimes wearable tecnologies que són al mercat". Amb aquests ginys capturen informació biomètrica, l'analitzen i constaten si hi ha reaccions, engagement, estrès o frustració. Aquestes dades ajuden a determinar si el camí que s'està seguint a l'hora de produir un videojoc és el correcte o no, i "si s'està aconseguint allò que volies".

L'altra meitat de Sekg és en Karim Ennakhli que, juntament amb Canals, va engegar l'empresa a principis de l'any passat. En un principi va néixer com una consultoria sobre experiència d'usuari, màrqueting i cinema. Inicialment els clients acudien a Sekg i es feien els test des de la seva seu. Ara, però, el negoci evoluciona cap al software as a service, de manera que mitjançant una plataforma en línia, els clients poden demanar els serveis d'aquesta start-up en línia.

Els interessats reben els wearables de manera que els usuaris els faran servir "en el context que toca, és a dir, a casa seva, al cinema o on sigui", no pas en una oficina estèril. "D'aquesta manera intentem que les reaccions siguin els més semblants possibles a les que serien en un entorn normal", explica Canals, més que res perquè "l'experiència és diferent si sóc a una sala d'un edifici d'oficines mentre algú em mira o jugant a casa al sofà".

La start-up també ofereix aquest servei a empreses més petites: "Només han de posar ells els wearables", diu Canals. L'anàlisi resultant té multitud d'aplicacions, però sobretot Sekg s'han centrat en màrqueting. L'empresa ofereix un informe final que inclou una nota, com si es tractés d'un examen, de cada un dels paràmetres analitzats. "Això fa que sigui molt fàcil quantificar i entendre els resultats", detalla l'emprenedor.

En aquests moments, Ennakhli i Canals treballen en els primers pilots per a videojocs per "afinar quina és la mètrica que més interessa als productors de videojocs". Per tant intenten enfocar Sekg com un software as a service.

Sensacions i moviment
Els fundadors de Sekg es van conèixer fa cinc anys treballant en una altra start-up. Ambdós són enginyers informàtics i van decidir emprendre per compte propi fa tres anys fent aplicacions i sistemes de recomanació. Sekg va néixer al febrer del 2015 i van accedir al programa d'acceleració Start-up Bootcamp, instal·lat a Barcelona Activa.

Ara, però, també han entrat a l'acceleradora de l'Agència Espacial Europea (AEE) per tal d'anar una mica més enllà i "passar dels wearables". Entendre les emocions tal com hom camina pel carrer? Aquest és el proper objectiu de Sekg: "La idea és entendre com ens sentim en base a com ens movem per la ciutat, mitjançant la geolocalització, però d'això ja en parlarem en una altra ocasió".
Avui et destaquem
Comentaris