Lloguer de motos elèctriques per minuts

La start-up eCooltra posa en marxa un servei de 'motosharing' amb 250 escúters en la seva fase de llançament a Barcelona

La moto elèctrica vol circular per Barcelona. A més a més, ho vol fer amb un sistema de lloguer de vehicles per minut, el que també ha de servir per reduir de la carretera el nombre de cotxes que recorren la ciutat en trajectes de menys d'un quart d'hora.

L'encarregada de posar-ho en marxa és eCooltra, una start-up que modernitza el servei que ja oferia a través de Cooltra, una empresa de lloguer de motocicletes de combustió. "La companyia veia que calia innovar i ampliar la cartera de clients, així que vam pensar en el model elèctric i a oferir un renting més flexible", explica el CEO del projecte, Tomàs Megía.

El servei es gestionarà amb una aplicació mòbil que marcarà sobre el mapa on hi ha escúters disponibles i quin és l'estat de les bateries. Aquestes són intercanviables, el que fa que el conductor no hagi de dependre dels punts de càrrega, com tampoc d'estacions concretes on aparcar, ja que la scooter es pot deixar en qualsevol lloc dins d'una zona que han delimitat a la ciutat.

Un model sostenible i econòmic
Més enllà de les premisses empresarials, rere eCooltra hi ha també l'objectiu de fer la seva contribució al medi ambient. Segons els seus càlculs, la posada en marxa de 1.000 scooters elèctriques suposa un estalvi de més de 700.000 litres de benzina i de prop de 350 tones d'emissions de CO2; com també un important alleugeriment a la butxaca dels qui es plantegen adquirir una moto per fer aquests petits trajectes.

En la fase de proves i llançament que faran aquest mes de març, es presenten amb una tarifa estàndard per a particulars de 0,24 cèntims per minut, mentre que les empreses poden tenir un pla personalitzat. Dins dels preus pautats, hi ha inclosa una assegurança a tot risc que varia segons si s'escull la tarifa bàsica o es paga un complement per minut.

En el llançament, preveuen sortir amb 250 scooters a Barcelona, però volen ampliar la flota al llarg del 2016 per consolidar-se i portar el servei a Madrid, París i Milà, on Cooltra ja té oficines. I no es tracta d'uns terminis ambiciosos, segons Megías, qui detalla que Burger King i Just Eat ja usen els seus escúters elèctriques per fer les comandes a domicili.

Trajectes curts en hores de feina
El client business és el target potencial del negoci, tot i que no deixen de costat els particulars. "Principalment, tenim molt en compte la rotació, és a dir, quants viatges fa una moto per dia", assenyala Megía, "això ens porta a comprar-nos amb el Bicing". "La pretensió que tenim és substituir els usos curts del vehicle privat, volem que la moto compartida equivalgui a 10 vehicles de propietat privada", afegeix sobre els objectius del negoci.

Sobre el servei més concret per a empreses, el CEO considera que eCooltra és, a més de sostenible, una bona manera perquè els caps controlin els costos i els desplaçaments dels seus treballadors.

Pel que fa als requisits per utilitzar una scooter elèctrica, el principal és tenir 18 anys i carnet de conduir. No obstant això, la companyia també té en compte si el conductor té multes i controla en tots els trajectes si hi ha algun dany o mal comportament amb la scooter.

Fer pedagogia per créixer
Si hi ha una empresa en la qual s'emmirallen, aquesta és la nord-americana Car2Go. En només dos mesos d'activitat a Madrid, Megías subratlla que han arribat a 30.000 usuaris, el que el porta a dir que tenen entre mans un projecte viable. L'únic handicap, creu, és el desconeixement: "És un nou model de moure's que cal explicar. Sabem, però, que quan es prova agrada i que hi ha un boca-orella important".

Fins aleshores, l'equip d'eCooltra consta de 10 persones, però les previsions de créixer ràpidament a l'estranger faran que la plantilla també augmenti en poc temps i que la facturació del 2016 rondi el milió i mig d'euros.

Avui et destaquem
El més llegit