Lool Eyewear: ulleres futuristes i eternes

La startup dissenya i fabrica un tipus de muntura sense cargol que permet que les lents aguantin durant més anys

Tant el disseny com la fabricació de les ulleres de Lool Eyewear es fa a Barcelona Tant el disseny com la fabricació de les ulleres de Lool Eyewear es fa a Barcelona

Les ulleres eternes han arribat. Tres emprenedors catalans han creat la primera marca a Espanya que fabrica muntures d'ulleres sense cargols ni soldadures a les varetes. Lool Eyewear dissenya muntures d’acer i amb un sistema de frontissa patentat que evita el problema que les varetes s’eixamplin amb el temps o es perdin els cargols que les subjecten. “Això fa que les nostres lents tinguin una vida útil més llarga”, explica Álex Gómez, un dels fundadors de la startup.

La idea va sorgir fa uns quatre anys aproximadament quan el dissenyador de Lool Eyewear, Aris Rubio, va idear un sistema de frontissa que funciona com una espècie de clip que permet obrir la vareta, introduir la lent i tancar-la un altre cop de forma fàcil i senzilla. Amb aquest sistema, qualsevol persona pot canviar les lents de la muntura i sense necessitat de tenir unes eines específiques per fer-ho. S'ha acabat haver d'anar a l'òptica quan s'afluixen les varetes.

Gómez: “La competència ven unes ulleres aproximadament 100 euros més cares que les nostres fent un producte similar”

De moment, l’equip de Lool Eyewear són els únics que fabriquen aquest tipus d’ulleres a Espanya, tot i que sí que tenen competidors a l’estranger, principalment marques alemanyes. “Tot i això, les empreses de la competència venen unes lents aproximadament 100 euros més cares que les nostres fent un producte similar”, apunta l’emprenedor, la qual cosa els ha permès “posicionar-nos i créixer molt de pressa en un any”.

Presència en més de 20 països

La startup, nascuda fa un any i mig, exporta la major part de la seva producció. “El nostre producte inicialment no estava pensat per al mercat intern, ja que el preu oscil·la entre els 300 i 400 euros”, explica Gómez. El públic objectiu de Lool Eyewear és un client amb un poder adquisitiu mig-alt i alt. Aproximadament un 10% dels compradors de l’empresa són nacionals i el 90% restant, internacionals.

Els Estats Units, Canadà i Àsia són els principals mercats d’aquesta empresa catalana, tot i que ja té presència en més de 20 països. Lool Eyewear va llançar la seva marca a la fira internacional de la indústria de les ulleres òptiques de París, Silmo, on es va donar a conèixer als principals distribuïdors del Canadà i dels Estats Units. “Aquests distribuïdors ens van obrir les portes a d’altres a França, Itàlia, Alemanya... i així hem anat construint durant aquest any una xarxa comercial molt potent”, explica l’emprenedor.

Aris Rubio i Alex Gómez, de Lool Eyewear | Cedida
Aris Rubio i Alex Gómez, de Lool Eyewear | Cedida 

 

La startup no compta amb botigues pròpies, sinó que ven les seves ulleres a través de distribuïdors amb els quals té un contracte d’exclusivitat per aquell país i són ells els que venen els productes a les òptiques. Però Lool Eyewear també aconsegueix ingressos de la venda directa a òptiques de països com Dubai o Aràbia Saudita i de les vendes a través del seu ecommerce.

Ulleres 100% barcelonines

Tant el disseny com la fabricació de les ulleres de Lool Eyewear es fa a Barcelona. L’equip de Lool Eyewear, format per sis persones, desenvolupa les seves pròpies màquines pel doblatge de les muntures i també compta amb algunes empreses externes que els ajuden en algun dels processos de fabricació. “Avui en dia tenim un 60% de la producció que es fa al nostre taller i la resta en empreses externes”, apunta Gómez, tot i que afegeix que “la nostra intenció en un futur està en poder desenvolupar cada cop més la nostra pròpia línia de producció interna”.

Lool Eyewear ha venut unes 3.000 ulleres el primer any i ja tenen presència a més de 20 països

La startup, que ha participat al Barcelona Mentoring Program de Barcelona Activa, ha facturat 230.000 euros el primer any en funcionament i ha venut un total de 3.000 ulleres. Tot i això, els fundadors de Lool Eyewear esperen doblar com a mínim el nombre d'unitats venudes aquest 2018, fins a les 6.000 o 7.000 ulleres i consolidar el mercat en els països on tenen presència.

gafas

Més informació
Favàritx, els sastres de l'òptica
Meller, les ulleres dels ous d'or
Hysteresis, les Hawkers de la neu
Hawkers, les ulleres com a excusa
Avui et destaquem
El més llegit