Tecnologia 'low cost' per conèixer els clients del restaurant

Marbel Wifi combina la tecnologia d'intel·ligència artificial i detecció wifi per oferir informació del tràfic que reben els locals d'hoteleria

Gema Aguiló i Olga Valls co fundadores de Marbel Wifi | Cedida Gema Aguiló i Olga Valls co fundadores de Marbel Wifi | Cedida

Quantes persones freqüenten un local? Quines hores són les més concorregudes? Quant de temps passen al teu establiment? Aquestes són algunes de les preguntes que conformen els estudis de coneixement dels consumidors, però la realització d'aquests d'estudis en un sector tan heterogeni com l'hoteleria són molt costosos i no tots els establiments se'ls poden permetre. Així doncs són poques les companyies d'aquests sectors que poden tenir informació del seu local. Davant d'aquest problema Olga VallsGema Aguiló proposen una alternativa per obtenir informació dels consumidors a un cost més assequible: la startup Marbel Wifi.

Abans els estudis de consumidors eren manuals i molt costosos però les dues emprenedores han creat aquesta startup per desenvolupar un sistema de detecció de presència que minimitzes els costos. "Vam pensar que havia d'haver-hi alguna tecnologia de les que ja tenim avui dia que ens pogués proporcionar aquesta informació a un cost més baix" declara Olga Valls, CEO de Marbel Wifi. D'aquesta manera han combinat la tecnologia de detecció de presència mitjançant wifi -la localització dels nostres dispositius mòbils quan aquests tenen el wifi activat-, el big data i la intel·ligència artificial.

"El nostre objectiu és professionalitzar tota l'hoteleria, perquè és un sector on les grans empreses poden tenir moltes dades, però les petites no"

L'experiència professional de Valls i Aguiló va ser el que les ha portat a crear Marbel Wifi. Olga Valls té més de 20 anys d'experiència en llocs de direcció de grans empreses de consum com Heineken, Gallina Blanca i Panrico. Per la seva banda Gema Aguiló, CDO de Marbel Wifi, és experta en big data i ha focalitzat la seva trajectòria en la democratització de les oportunitats en àrees de transformació de recursos humans i gestió de la informació. Els seus respectius bagatges laborals les van conduir a plantejar-se com "democratitzar la informació a l'hoteleria".

Un objectiu, dues vies

"El nostre objectiu és professionalitzar tota l'hoteleria, perquè és un sector on les grans empreses poden tenir moltes dades, però les petites no" sentencia Valls. Amb aquesta idea en ment han creat Marbel Wifi, una aplicació que ofereix dues solucions per a aquest mercat, una per als hotelers i l'altre per a les marques.

Marbel Wifi, situada al Barcelona Tech City, ofereix als hotelers informació sobre el tràfic que hi ha als seus establiments. Aquesta informació es presenta en tres indicadors. El primer inclou la gent que passa per davant de l'establiment i la gent que acaba entrant. El segon indicador mostra les persones que són dins del local per franges horàries i, finalment, el tercer indicador mostra l'índex de repetició. Tenint aquestes dades Marbel Wifi hi aplica les eines de la intel·ligència artificial per oferir recomanacions concretes sobre cada negoci.

L'altra solució per a la democratització de la informació hotelera s'encara a les marques. Amb les dades extretes dels indicadors Marbel Wifi realitza un market place on les marques poden accedir als locals de forma fragmentada. "Si jo sóc Panrico i vull anar als locals que tinguin més tràfic de les 7 a les 11 del matí, ho podré consultar aquí" exemplifica Olga Valls.

Pel que fa a les quotes per la subscripció a aquest servei oscil·len entre els 50 euros al mes, el pack bàsic, i 65 euros al mes, el pack prèmium. Olga Valls justifica aquests preus per "al possible client a què ens dirigim no vol o no pot pagar molt", un client que per ara són propietaris d'establiments.

"Als establiments els hi agradem perquè els diem el que han de fer en funció de la tipologia del seu local" 

El futur, la consolidació del market place 

Marbel Wifi va sortir al mercat l'any 2018 després d'una ronda de finançament durant aquell any i un préstec de 125.000 euros. En aquests primers mesos al mercat la startup s'ha enfocat a sumar establiments que implantin la seva tecnologia, així creen una massa crítica molt àmplia que els aproparà al seu objectiu futur: ser atractius perquè les marques utilitzin el market place que aquesta eina ofereix.

Per tal de consolidar-se en les seves dues vies de negoci, Valls estima que han d'arribar a 2.000 establiments per ser una opció interessant per a les marques. "Als establiments els hi agradem perquè els diem el que han de fer en funció de la tipologia del seu local" comenta Valls i afegeix que "ara el que estem fent és buscar marques que vulguin fer un pilot amb nosaltres, marques amb 100 o 200 establiments seus".

Més informació
L'hostaleria i els restaurants absorbeixen la major part de la nova ocupació
Els restaurants del futur, més digitals i intel·ligents
Avui et destaquem
El més llegit