MusicList, els millors aliats de Spotify i YouTube

La startup integra en una sola plataforma i sense anuncis tota la música d'altres aplicacions de 'streaming'

Eduardo Beguer i Jordi Pallarés, fundadors de MusicList Eduardo Beguer i Jordi Pallarés, fundadors de MusicList

Integrar tota la música de Spotify, YouTube i Apple Music en un sol lloc i sense anuncis. Aquest és l’objectiu de MusicList, una plataforma que permet escoltar música de forma gratuïta i legal en qualsevol dispositiu –des d’una smart TV fins a un mòbil-. Avui en dia, quan un artista llança una cançó al mercat, la treu en exclusiva per una plataforma i, per tant, “si un cantant té un contracte amb Apple Music i tu ets usuari de Spotify, no la pots escoltar”, explica el CEO i cofundador de la startup, Jordi Pallarés. En canvi, MusicList no compta amb cap cançó pròpia, sinó que simplement ofereix el contingut d’altres aplicacions de streaming als països on és legal consumir-lo. “Nosaltres sempre diem que som els amics de Spotify”, bromeja l’emprenedor.

La startup incorpora les tres plataformes principals de streaming, com són Spotify, YouTube i Apple Music, qui proveeixen contingut i l’usuari el pot consumir a través de MusicList. Per a Pallarés, és un win to win, ja que d’una banda YouTube els proveeix el seu contingut i, d’altra, ells li generen tràfic de qualitat. “Amb qui treballem més és amb YouTube, perquè el vídeo ajuda a retenir molt més a l’usuari”, explica l’emprenedor. Tot i això, MusicList es vol convertir en els pròxims anys en “l’agregador de música més gran del món”.

Una playlist per a cada públic

El funcionament de MusicList és molt senzill. L’usuari només ha d’entrar a la plataforma i únicament amb dos clics i sense haver de registrar-se ja pot començar a escoltar música. El més important per als dos fundadors de la startup, en Jordi Pallarés i l’Eduardo Beguer, és ajudar a impulsar la indústria musical. “Al final generem tràfic a les plataformes on ja hi ha els artistes per ajudar-los a monetitzar”, explica l’emprenedor.

Una segona línia de negoci, i d'on monetitza MusicList, és crear llistes de música per les marques

La plataforma és totalment gratuïta pels usuaris i, a més, les cançons no es veuen interrompudes per la publicitat. “Avui dia hem baixat molt el percentatge de publicitat i ja pots escoltar més de 100 cançons sense que cap anunci t’interrompi”, assenyala Pallarés.

Però si l'aplicació compta amb molt poca publicitat i és de franc per als usuaris, com monetitza? La startup compta amb una segona part del negoci, dirigida al B2B. Es tracta d’una línia dirigida a les empreses amb la qual generen llistes de música específiques per a les marques. MusicList treballa amb big data per tal de conèixer quins són els gustos musicals dels seus usuaris i quin tipus de música escolta, per tal de recomanar les millors cançons a cada target. És gràcies a això que la startup té un sistema per les companyies que genera llistes de música en funció del públic al qual volen arribar. “Al final es tracta d’ajudar a les marques a emprar la música com a eina de màrqueting”, apunta Pallarés.

MusicList

La plataforma MusicList | Cedida

La unió de la informàtica i la música

Mentre Pallarés estava estudiant la carrera d’enginyeria informàtica, trobava a faltar una plataforma que reunís en un sol lloc tota la música que existeix. És per això que durant aquells anys va anar experimentant i aplicant el que aprenia a la universitat en un projecte personal, que després s’ha convertit en MusicList. El projecte va començar amb un usuari, el mateix Pallarés, i ha anat creixent fins a més d’un milió d’usuaris únics a tot el món poc temps després de constituir l’empresa el 2017.

“Va ser llavors quan ens vam adonar que hi havia un producte, hi havia un interès per part dels usuaris i una oportunitat de negoci”, recorda l’emprenedor. Així que tant Pallarès com el seu soci, Eduardo Beguer, van deixar la seva feina a Londres i van tornar cap a Barcelona per posar en marxa el projecte.

La startup ha tancat una primera ronda de 135.000 euros per millorar el producte i incloure noves llistes i cançons

La startup, que compta amb vuit treballadors en plantilla, va començar finançant-se amb recursos propis i recentment ha captat 135.000 euros en la seva primera ronda de finançament. La ronda ha estat liderada pel fons Venturcap, gestionat per GCV Gaesco, i per Anomaly Ventures, el fons d’inversió de l’equip fundador de Badi.

L’objectiu d’aquests fons recaptats és consolidar el projecte i millorar el producte amb la integració de noves plataformes de streaming musical i la inclusió de més llistes i cançons. A més, la startup vol desenvolupar també l’app de MusicList, ja que actualment només hi ha la plataforma web.

MusicList és present ja a 190 països, amb especial força a països d’Amèrica Llatina com Argentina o Mèxic. Espanya representa el 60% dels usuaris totals de l'aplicació.

Més informació
Lligar amb la música d'Spotify i Happn
La vida abans d'Spotify: quan la música arribava a la bústia
MonkingMe, l'Spotify català i gratuït
Amazon llança el seu propi Spotify
Avui et destaquem
El més llegit