Pegaso, ulleres de soldador al carrer

L'empresa especialitzada en protecció laboral duu el seu producte al sector de la moda i l'esport

Les ulleres de protecció Pegaso han estat referent en el sector durant anys. Concretament més de 60, quan l'empresa va néixer en una petita òptica de Barcelona. L'any 1956, Luis Torrents, farmacèutic i òptic diplomat, va dissenyar les primeres ulleres de protecció per encàrrec de la firma de la fàbrica de cotxes i camions Enasa-Pegaso, de la Zona Franca de Barcelona.

Aquestes ulleres tenien un disseny inspirat en altres models de l'època, però Torrents "treballava amb gruixos de vidre més contundents i resultaven ser unes ulleres molt fortes i resistents als impactes", explica Iván Gorina, nét del fundador de l'empresa. El producte no va trigar a ser el referent del mercat i, segons explica Gorina, "es demanaven les ulleres de protecció com: "dóna'm unes Pegaso".

Pegaso surt al carrer
L'empresa va anar creixent amb nous models i clients. La segona generació, Mario Gorina, la va fer créixer, la va posicionar com a líder en el segment de producte industrial d'alta qualitat: "Som referent a l'Estat en el mercat de la protecció dels ulls contra soldadura, impactes, treballem amb grans i petites empreses i, fins i tot, amb les forces de seguretat de l'Estat", diu Gorina.

Amb la tercera generació, Iván Gorina, l'empresa fa el salt internacional i entra al mercat global iniciant l'aventura de dur les Pegaso al món de la moda. Les ulleres no han de passar els controls de qualitat que sí que han de passar les de protecció, però tot i això, Pegaso "vol dur la qualitat de les ulleres de protecció al carrer, sense perdre la seguretat dels filtres i dels vidres", apunta.

"Aquest és el nostre diferencial, sembla que unes ulleres de moda ha de ser només trendy, això no és així, els filtres de protecció solar han de tenir una certa qualitat perquè, al cap i a la fi, apareixen malalties derivades de la protecció de l'ull que es podrien evitar", apunta l'emprenedor, que reivindica "el bon producte".

Altres ulleres sí que tenen filtre, però no tenen un de protecció tan alta o acurada com les Pegaso. La nova línia d'ulleres, a més de ser trendy i poder fer-se servir en l'oci, "també es podrien fer servir en una fàbrica", diu Gorina i afegeix que només "vàrem decidir aportar-hi disseny. Va ser llavors quan els clients van començar a dir-nos que els usuaris les compraven per al carrer i fer esport". D'aquesta aposta va sorgir el 2013 al mercat una nova col·lecció d'ulleres de sol que tenen una protecció lateral de posar i treure que ha estat patentada.

Molt a veure
Pegaso també és una empresa amb responsabilitat social. La firma dóna part dels beneficis que recull per la venda d'un disseny d'ulleres polaritzades la fundació Barraquer. Aquesta entitat organitza expedicions a l'Àfrica i ara també opera a Barcelona a pacients de cataractes que s'han quedat cecs i que no poden accedir a aquest tipus de cirurgia.

La companyia també aporta les ulleres que necessiten els pacients pel postoperatori de certes operacions. "Aquesta aliança neix des de la convicció de ser una empresa socialment responsable i contribuir amb la societat i amb la intenció de donar suport a la fundació Barraquer en la seva labor humanitària atès que la fundació comparteix un dels seus objectius amb Pegaso: protegir la salut visual", afirmen des de l'empresa. 

La millor feina
Aquesta empresa ha comptat amb ajuda del programa Accelera de Barcelona Activa. L'empresa ha participat també en el programa de mentoring per poder "enfocar les decisions de manera acompanyada amb persones que tenen una llarga experiència".

Actualment l'empresa està situada a Cornellà de Llobregat. L'any passat Pegaso va facturar 1.250.000 euros i a aquest projecte han destinat 300.000 euros, inclosa la compra d'una màquina de doble injecció per fabricar muntures. La plantilla havia caigut de 13 a 6 treballadors, però "ara ja tornem a ser 10", diu Gorina.

L'empresa ven a més de set països entre els quals s'hi troben Finlàndia, Itàlia o Xile, on hi ha diversos punts de venda. El futur immediat, segons l'empresari, implica seguir internacionalitzant la línia de moda i la de safety, tenint en compte que competeixen amb gegants, diu Gorina, "esperem que la nostra feina sigui la que estigui millor".

Avui et destaquem
El més llegit