RadarPrice, el comparador de preus al mòbil

Aquesta aplicació permet trobar des del mòbil milions de referències en botigues físiques i on-line per trobar el producte més assequible

Daniel Rodríguez Arias i Sergi Rodríguez Zambrana són els creadors de RadarPrice, una aplicació que permet conèixer els preus més baixos de qualsevol ítem amb el mòbil. Escanejant el codi de barres de l'article d'una botiga amb l'app, es buscaran els millors preus d'aquest producte entre més de 16 milions de referències tant online com a disponibles en les lleixes d'altres botigues físiques.

A més, l'app informa on es troba la botiga física més propera a l'usuari, per tal que pugui anar-hi i comprar el mateix producte més barat. Per fer això, RadarPrice compta amb una base de dades amb més de 80.000 botigues geolocalizadas. "Un dels nostres trets diferencials és que les referències dels productes les afegeixen, en part, els usuaris, de manera col·laborativa i també tot tipus de comerços", apunta en Daniel. Els preus caduquen al cap d'un mes, per tal d'intentar estar al dia en tots els ítems que inclouen a la base de dades.

L'evolució d'OnYouGo
Els dos emprenedors treballaven en el món de la informàtica. Daniel explica que en el seu cas ell "treballava en una gran empresa, Cofidis. Allà era tot molt lent, molt burocràtic… I sempre havia fet coses d'Internet. Un dia vaig decidir deixar-ho tot i muntar la meva empresa. Vaig muntar fotoefectos.com, que és un editor d'imatges online". En el cas del seu company, en Sergi, havia muntat casinuevo.net, un web d'anuncis d'objectes de segona ma.

A mitjan 2011 els dos joves es van conèixer en un esdeveniment per a emprenedors. En Daniel admet que es van ajuntar perquè "vam veure que teníem moltes coses en comú i vàrem decidir muntar un projecte junts. Llavors vam fundar l'empresa i "La idea va sorgir fa tres anys en format web, com un comparador de preus de productes electrònics que després va evolucionar cap a una xarxa social de productes" que "era com un facebook de productes on tu podies fer llistes d'articles que volies o que t'agradaven i compartir-los amb els teus amics".

L'any 2014, la web, que originalment es deia OnYouGo, va ser seleccionada "entre més de 150 projectes per entrar en l'acceleradora Connector de Carlos Blanco i Risto Mejide, situada a l'Almogàvers Business Factory de Barcelona Activa", on van comptar amb "mentors com a Axel Serena, Marc Ros i David Tomás".

Allà, segons explica en Daniel, van aprendre que "per fer un projecte gran es requereix una petita inversió inicial" i van entendre "on estava realment el negoci en la comparació de preus. Amb l'acceleradora va ser on vam fer el canvi cap a l'aplicació. Perquè tenia molt sentit que si tu estàs en una botiga i et vols comprar alguna cosa escanegis el codi de barres i sàpigues si realment aquest producte és car o barat". Afegint-hi la gran penetració dels smartphones, la idea va acabar prenent forma de manera natural.


El futur de l'escàner de preus

A finals de 2014 van començar a desenvolupar l'aplicació, que ja està disponible al mercat i amb la qual "s'han escanejat més de 40.000 productes amb un valor total de més de 5 milions d'euros", apunta Daniel Rodríguez. En els tres mesos que fa que es troba al mercat, més de 10.000 usuaris tenen l'aplicació als seus telèfons mòbils.

"Ara el que volem és créixer, que l'aplicació la facin servir el major nombre de persones i engreixar la base de dades", apunta en Daniel i afegeix: "En un futur ens agradaria que la nostra aplicació sigui la referència a l'hora de comparar preus i arribar a mig milió d'usuaris en un any per tal de poder produir prou tràfic i negociar amb els comerços".

La internacionalització és un altre pas per a RadarPrice: "De moment estem presents als Estats Units, França, Alemanya i Itàlia amb uns 1.000 usuaris repartits". El 90% dels usuaris són a l'Estat espanyol, però tenen bones perspectives de creixement, explica en Daniel: "També volem desembarcar a l'Índia, la tecnologia la tenim, ara cal fer-nos grans", conclou.
Avui et destaquem
El més llegit