RateNow, l'opinió aquí i ara

La startup catalana ofereix un servei per recollir el parer dels clients d'un establiment de manera fàcil i ràpida

Els qüestionaris de RateNow són senzills i ràpids
Els qüestionaris de RateNow són senzills i ràpids
A la sortida dels serveis de l'aeroport de Singapur, l'Albert Esplugas va trobar-se amb una pantalla tàctil que demanava als usuaris que valoressin la seva experiència. A la pantalla hi apareixia la foto de la persona que neteja els lavabos i uns smilies molt grans per indicar el nivell de satisfacció. "Ho vam trobar una manera fantàstica per valorar l'opinió dels usuaris, ràpida, fàcil i visual", explica Esplugas. Anys més tard, aquesta experiència va donar lloc a RateNow, una startup dedicada a recollir el parer dels usuaris.

Segons explica Esplugas, CEO de la startup, "RateNow és la manera més fàcil per captar l'opinió d'un client sobre un establiment". El funcionament és ben senzill: el client pot respondre el qüestionari digital just després d'haver tingut l'experiència de compra -o la que sigui- en una tauleta disposada en un faristol a l'establiment. Aquesta enquesta és totalment personalitzable i "més agradable que els tradicionals, entre l'enquesta típica d'un estudi de mercat i un joc interactiu". L'emprenedor afegeix que "tot i que hem anat més enllà, hem volgut mantenir l'esperit dels lavabos de Singapur amb qüestionaris fàcils que no es triga més d'un minut en respondre".



La tauleta en qüestió es disposa a sobre d'un suport que també és optatiu i RateNow ofereix a les companyies que volen copsar l'opinió dels seus clients. La companyia ofereix, així mateix, no només el programari i el maquinari, sinó que també realitza l'anàlisi de les dades recollides i realitza funcions de consultoria "realitzant informes si és necessari".

RateNow treballa amb grans empreses, cadenes o centres comercials, però també en campanyes puntuals. Així, tot i que en general la majoria dels clients són a llarg -com ara el Museu del Barça, el Pedralbes Centre, Glòries, clíniques, restaurants-, també han treballat en esdeveniments concrets com el Trofeu Conde de Godó, Tapes a la Rambla o fires com Infarma.

De Singapur al món
L'empresa la van fundar quatre socis que tenien "la inquietud de crear una startup amb potencial de creixement", diu Esplugas. Els companys van conformar una llista amb un total de 80 idees i van anar descartant. Després de moltes reunions finalment va prevaldre la idea d'aquell viatge a Singapur. RateNow es va constituir fa dos anys amb proves en una llibreria i un hostel. "Quan vam veure que hi havia potencial ens vam llençar a produir el nostre propi software", diu l'emprenedor.

Actualment hi ha quatre persones dedicades a temps complet a Rate Now, que està incubada a l'Almogàvers Business Factory de Barcelona Activa. Segons diu Esplugas ara mateix RateNow s'està centrant en "apretar l'accelerador i centrar-nos en vendes per créixer", així com el desenvolupament d'un nou dispositiu "més robust i afegir funcionalitats al software". Internacionalització? "No descartem res, som ambiciosos", conclou l'emprenedor.
Avui et destaquem
Comentaris