Showroomprive invertirà 5 milions a Espanya

L'outlet de moda mostra el seu interès per adquirir Privalia

El portal de venda de moda en línia Showroomprive preveu invertir uns 5 milions d'euros aquest any a Espanya i admet el seu interès per un dels seus principals competidors en aquest mercat, la firma catalana Privalia, amb la qual assegura haver mantingut converses amb vista a una possible compra.

El cofundador i conseller delegat d'aquest club de venda, el francès Thierry Petit, afirma, en una entrevista amb Efe, que Privalia és una empresa "interessant", ja que està experimentant un notable creixement any rere any i gaudeix d'un fort posicionament a Espanya i Itàlia.Per això, preguntat per si estaria disposat a comprar Privalia, contesta: "Podríem, per què no?".

Petit està convençut que el sector de la venda privada de moda a Internet tendeix cap a la consolidació i que en un termini de quatre o cinc any només quedaran a Europa dos grans actors, que serà, d'una banda, el també francès Vine-privee, líder indiscutible del mercat europeu, amb unes vendes de 1.600 milions el 2013, i Showroomprive o Privalia, de l'altra. És per això, explica Petit, que les converses entre els diferents actors del mercat són habituals, encara que a dia d'avui Showroomprive no ha presentat "una oferta clara sobre la taula"."Hem parlat amb diverses empreses, no només amb Privalia. De fet, excepte Vine-privee, tothom parla amb tothom", explica Petit, que reconeix que una possible adquisició de Privalia "tindria sentit sobre el paper", perquè complementa molt bé al seu actual negoci, encara que és "complicat" que acabi materialitzant-se.

Showroomprive és actualment la segona companyia europea del sector i opera a vuit països, entre ells Espanya, on l'últim any ha augmentat la seva facturació en un 12 %, arribant als 28 milions d'euros.I és que, malgrat la crisi, Espanya s'ha consolidat com un dels mercats estratègics per a l'empresa gala, que està també present a França, el Regne Unit, Itàlia, Portugal, Bèlgica, Polònia i Holanda i que va tancar 2013 amb uns ingressos globals de 350 milions d'euros, un 40 % més que el 2012.

Convençuda del potencial del mercat espanyol, Showroomprive ha reforçat recentment la seva presència al país amb l'obertura a Barcelona de la seva primera oficina comercial fora de França, que se suma a la delegació que des de 2012 té a Madrid. Thierry Petit, que espera créixer almenys un 25 % a Espanya aquest 2014, preveu invertir uns 5 milions d'euros aquest any al país, principalment a l'àrea de vendes i màrqueting, per reforçar la notorietat de la marca i incrementar la base de socis, que actualment és de 2,5 milions.

Petit, que va fundar Showroomprive al costat de David Dayan l'any 2006, també preveu consolidar l'oficina barcelonina amb una quinzena de noves incorporacions, cosa que suposarà pràcticament duplicar l'actual plantilla espanyola.Per assumir aquest creixement, la companyia deixarà a final d'abril les seves actuals oficines de l'avinguda Diagonal per traslladar-se a una seu més gran al carrer Llacuna de Barcelona, al districte 22@, en què, precisament, també té el seu quarter general Privalia.

Showroomprive treballa actualment amb 1.500 marques, principalment fabricants de moda i calçats, de les qual un centenar són espanyoles, com Mango o Desigual."Les marques espanyoles estan molt ben valorades i tenen una molt bona imatge fora de les seves fronteres", explica Petit, que explica que el motiu d'ubicar la seva oficina comercial a Barcelona respon al fet que bona part dels grans signes del país són catalanes, de manera que resulta convenient estar a prop seu per establir un contacte més pròxim i de qualitat.

Showroomprive ha focalitzat fins ara el seu negoci a Europa, un mercat "gran" i que, segons Petit, encara ofereix grans oportunitats de creixement. La companyia estudia obrir delegacions a la República Txeca, Romania i Alemanya, encara que no descarta, a mitjà i llarg termini, expandir-se a Àsia i Llatinoamèrica."Àsia és un mercat molt interessant i el Brasil també, però per ara preferim consolidar la nostra posició aquí a Europa, on hi ha molta feina per fer i molt espai per créixer", explica Petit.

El directiu augura un gran creixement per a Showroomprive els anys vinents -"volem ser una empresa d'un bilió d'euros", subratlla-, i no descarta créixer a cop de talonari, mitjançant l'adquisició d'altres empreses, a països com Alemanya o el Brasil.

Avui et destaquem
El més llegit