Soundkik: el client convertit en discjòquei

L'aplicació mòbil innova en la relació entre l'usuari i els propietaris dels locals, a través de la música

No fa ni una setmana que han sortit al mercat, però l'equip de sis socis de Soundkik espera revolucionar la forma d'interactuar amb la música en espais públics. "A partir d'ara, els clients són els nous discjòqueis del local", sentència Quico Domingo, fundador de l'aplicació.

La idea de Soundkik la va tenir Domingo, precisament en un local decorat amb una antiga jukebox, un reproductor de música popular als Estats Units, durant la dècada dels seixanta. "Mentre sonava un fil musical vaig pensar, perquè no escollir la música que sona a través del mòbil?", recorda Domingo.

La inversió inicial ha estat de 50.000 euros, destinats al desenvolupament i a la promoció de l'aplicació. "Ens vam plantejar seguir els passos d'un pla de negoci i després anar a buscar inversió, però al final vam decidir invertir capital privat i llançar una prova pilot", comenta el fundador que remarca que "en el camp de les aplicacions el més important és tenir una massa crítica d'usuaris".

Locals que aposten per la música
L'eix del projecte és una playlist que crea el client dels establiments, a partir de la biblioteca musical que ofereix el local. L'aplicació mòbil destaca per ser "gratuïta tant pels usuaris com pels locals, que també s'han de descarregar el player, i per actuar com una xarxa social". Segons Josep Maria Ganyet, cofundador del projecte, "Soundkik recupera la primera xarxa social per excel·lència, el bar, i es converteix en l'espai on seguir les tendencies musicals dels amics i locals preferits".

El mercat anglosaxó
Soundkik s'ha presentat a Barcelona a finals de setembre, però la visió dels seus socis ja és global. "Quan parles de tecnologia i aplicacions, has de tenir una visió internacional a curt termini", assegura un dels fundadors. Domingo agafa la perspectiva del Regne Unit, on les jukebox continuen funcionant: "Nosaltres ho veiem com una maquina del passat però per a un gerent d'una sala de Londres tenir una jukebox li suposa uns 400 euros extres al mes".

De moment intenten diversificar la tipologia d'establiments, des de bars, fins a un gimnàs, passant per una perruqueria. També estan treballant amb discjòqueis: "No som la seva competència, som un complement a les seves sessions", conclou Ganyet.
Avui et destaquem
El més llegit