Squeasy, ampolles d'aigua amb identitat pròpia

El Miquel i la Mariona Caimary són els distribuïdors únics a Espanya d'aquestes botelles plegables i personalitzades

Les ampolles Squeasy es poden personalitzar amb el color que cada persona vulgui | Cedida
Les ampolles Squeasy es poden personalitzar amb el color que cada persona vulgui | Cedida

Els dinars familiars donen per parlar de molts temes i, de vegades, també per muntar una empresa. És el cas del Miquel i la Mariona Caimary, dos germans que després de descobrir les ampolles Squeasy durant una trobada amb un cosí seu a Suïssa, van decidir ser els distribuïdors únics d’aquest producte a Espanya.

Squeasy són unes ampolles plegables que tenen capacitat per emmagatzemar entre 300 ml i 700 ml d’aigua. El valor afegit d'aquestes ampolles és el seu embalatge. Els germans Caimary van voler donar un toc diferencial a les Squeasy suïsses i oferir la possibilitat als seus clients de personalitzar-les. Hi ha més de 900 combinacions possibles de colos de tap i botella perquè cada persona tingui la seva. A més, són ampolles que es poden reutilitzar tants cops com es vulgui, ja que són lliures del component tòxic bisfenol.

La startup, fundada el juliol del 2015, ven unes 25.000 ampolles a l’any i factura aproximadament uns 115.000 euros anuals.

Una ampolla al teu gust

Les ampolles Squeasy van néixer a Suïssa de la mà de Mattias Zellweger. Fa tres estius, quan el Miquel i la Mariona van descobrir aquest producte, van decidir fer una petita comanda i van veure que tenia bona rebuda entre els seus familiars i amics, pel que van decidir embarcar-se a distribuir aquestes botelles a Espanya.

Les Squeasy es fabriquen a Suïssa i cada 2 o 3 mesos els germans Caimary fan una comanda de 4.000 o 5.000 ampolles per distribuir-les a Espanya. Tot i això, els emprenedors han sabut donar-los un toc diferencial en personalitzar-les. Aprofitant la formació i experiència del Miquel com a dissenyador gràfic, van decidir donar un valor afegit a les botelles amb la possibilitat que cada comprador pugui escollir el color de l’ampolla i el color del tap. “Per vendre-ho millor vam decidir que cada color tingués un nom: per exemple, la gris platejada es diu Superhero, la de color llima, Mojito; i així amb totes”, explica la Mariona Caimary. A més, també es pot afegir un vinil a l’ampolla amb el nom de la persona o una frase que pot escollir cada comprador.

DSC 8059

Ampolles corporatives

La startup ven els seus productes tant al Business to Business (B2B) com al Business to Consumer (B2C). Per vendre al consumidor final, Squeasy té més de 100 punts de venda arreu del territori espanyol, tot i que la majoria es troben a Catalunya. No són botigues pròpies sinó establiments d’esport, de productes per a nens o comerços tipus ferreteries o de coses per la llar. Així mateix, també compten amb un ecommerce i una botiga pròpia a Viladecans, la Squeasy Store. “L’avantatge de la compra per Internet o a la nostra botiga és que els productes es poden personalitzar totalment, mentre que a la resta de punts de venda ja hi ha les combinacions de colors definides i la persona no pot personalitzar les ampolles al seu gust”, explica la Mariona Caimary.

Algunes empreses com HP, Lacoste, TotMedia o Roche ja tenen la seva Squeasy corporativa

D’altra banda, Squeasy també dissenya ampolles corporatives per a les empreses. “La part de B2B està funcionant bastant bé perquè moltes empreses no saben què regalar als seus treballadors i a més d’aquesta forma ja no es malgasten gots de plàstic dels dispensadors d’aigua que hi ha als llocs de feina”, explica l’emprenedora. A més, en comandes de més de 100 unitats, la startup ofereix l’opció de gravar amb serigrafia el logotip o el nom de l’empresa a les ampolles. Algunes empreses com HP, Lacoste, Totmedia o Roche ja tenen la seva Squeasy corporativa.

mariona i miquel squeasy

El Miquel i la Mariona Caimary | Cedida

Per aquest any, els emprenedors volen millorar la web i fer un salt fort en vendes online sobretot, “perquè és on veiem que ens podem lluir més pel fet de poder personalitzar el producte”, assenyala la Mariona Caimary. Així mateix, apunta que és el canal de venda a través del qual poden tenir més marge, perquè a les botigues físiques venen unes 50 ampolles de cop però els comerços s’emporten una part del preu del producte, pel que “el marge es força petit”. A més, també volen potenciar la venda B2B i preveuen incloure un espai al web anomenat Squeasy Pro específicament per a la part del negoci destinada a les empreses.

De moment, els germans Caimary no plantegen llançar-se a ser els distribuïdors de les Squeasy a altres països on encara no ho fa ningú, com és el cas d’Itàlia. “Per una banda pensem que estem limitats per només poder distribuir a Espanya, però a la vegada encara ens queda molt camp per recórrer aquí, hi ha molta gent que encara no coneix les Squeasy”, conclou l’emprenedora.

Més informació
7 exemples de com fer del ‘packaging’ un element estratègic
Quan l’envàs importa tant com el producte
TAPP Water, filtres d'aigua contra el plàstic
Avui et destaquem
Comentaris