Factorial, el verí digital per a les gestories

La startup ofereix un 'software' de recursos humans per digitalitzar aquesta àrea dins de les petites i mitjanes empreses

Factorial digitalitza l'àrea dels recursos humans dins de les pimes | iStock Factorial digitalitza l'àrea dels recursos humans dins de les pimes | iStock

Que un dels inversors de Spotify posi diners en la teva starutp és bon senyal. Que empreses com Glovo, Holaluz, Ulabox o Badi utilitzin la teva plataforma, també. Si sumem aquests dos ingredients apareix el nom de Factorial, una startup que neix amb l’objectiu de digitalitzar i democratitzar l’àrea de recursos humans de les pimes. Ara bé, potser qui no està tan content són les gestories, ja que “la nostra idea és substituir la gestoria tradicional de tota la vida amb Factorial”, assenyala el director de vendes de l'empresa emergent, Malak Saber. El verí tecnològic i la digitalització ha arribat al món dels recursos humans.

Més info: Com i quan fem vacances?

Més de 30.000 empreses a escala mundial ja utilitzen la plataforma de Factorial per gestionar aspectes relacionats amb els seus treballadors. El valor afegit és que el programa és tan senzill d’utilitzar que qualsevol persona que no sigui especialista en recursos humans o en laboral la pot fer servir en el seu dia a dia. “El projecte va néixer amb l’objectiu de democratitzar l’àrea de recursos humans amb tecnologia”, explica Saber.

Digitalitzar la gestió de persones

Al darrere d’aquesta startup hi ha Jordi RomeroPau RamonBernat Farrero. A mitjans de l’any 2016 els tres emprenedors van decidir deixar la seva feina per fer accessible a les pimes una eina per a la gestió dels recursos humans. Així que van agafar tot el que havien observat de grans companyies, ho van empaquetar i van dissenyar un software per tal que les petites i mitjanes empreses puguin gestionar elles mateixes els seus treballadors sense haver de sol·licitar els serveis a una gestoria. Ells ho diuen alt i clar: "Substituir la gestoria tradicional i integrar tots els serveis dins de la plataforma al núvol de Factorial". 

I és que, fins ara, el món dels recursos humans s'havia digitalitzat però segons Saber només era accessible per a les grans empreses, amb un gran volum d’empleats i diners per invertir força elevat. Però empreses en creixement i que superen els 100 treballadors també tenen un gran repte al davant per gestionar el seu equip. Ja ho posava de manifest el CEO d'Adsmurai, Marc Elena, quan deia que "a partir dels 50 treballadors la gestió d'una startup es torna un caos". Serà per això que empreses emergents i amb un ritme de creixement elevat com Glovo o Holaluz ja han confiat amb els serveis de Factorial per gestionar el nombre cada vegada més gran d'empleats que tenen. I és que, de fet, Factorial és gratuïta per a qualsevol pime d’entre 10 i 250 empleats que vulgui gestionar les vacances, les absències i la documentació dels seus treballadors.

Ara bé, els més experts i que vulguin un servei més prèmium, també disposen d’un mòdul de pagament que ajuda a automatitzar l’elaboració de nòmines i gestió d’altes i baixes dels empleats. Però mentre que la part gratuïta de la plataforma ja es troba disponible a qualsevol país del món, la versió de pagament, d'uns 14 euros al mes, de moment només és per a les empreses de l’Estat espanyol.

Inversor de Spotify i inversor de Factorial

D’altra banda, si algun responsable de recursos humans té dubtes sobre com utilitzar la plataforma, Factorial també ofereix un servei d’assessorament en temes laborals amb advocats experts en aquest àmbit. “La majoria de persones que s’encarreguen d’aquesta àrea en les petites i mitjanes empreses no tenen coneixement o formació en recursos humans”, assenyala Saber. De fet, aquesta segona línia de negoci ha estat la que els ha proporcionat un creixement més elevat en els darrers sis mesos. Saber assegura que l’empresa ha crescut molt ràpid l’últim semestre però no volen donar dades de facturació.

Factorial ha aixecat una ronda de 2,11 milions d'euros amb fons de capital risc, entre els qual hi ha l'inversor de Spotify

La startup, que va començar finançant-se amb les tres FFF (friends, family and fools) i alguns business angels, va aixecar l’any passat una ronda de 2,11 milions d’euros amb fons de capital risc internacionals, entre els quals es troba l’inversor de Spotify, Creandum. També van participar el fons alemany Point Nine i el madrileny K Fund.

Ara, els pròxims objectius d’aquesta empresa emergent, que ja compta amb 40 treballadors en plantilla a la seva seu de Barcelona, són consolidar el mercat espanyol i a partir d’allà explorar diferents oportunitats internacionals, especialment en la seva versió de pagament, on encara hi ha molt camí a recórrer.

Més informació
Les startups busquen la seva mitja taronja inversora
Silicon Valley: l’american dream de Catalunya
Recursos Humans es passa al 2.0
Avui et destaquem
El més llegit