Trabeja, la startup que vol ser l'Amazon dels serveis

L'empresa de Victor Demin i Nitai Anidjar ofereix una plataforma per connectar professionals amb particulars que busquen un servei

Nitai Anidjar, un dels dos fundadors de Trabeja
Nitai Anidjar, un dels dos fundadors de Trabeja

Convertir-se en 'l'Amazon dels serveis", aquest és l'objectiu dels emprenedors darrere de la plataforma Trabeja, "un ecommerce que connecta persones amb la necessitat d'algun servei (esdeveniments, reformes, classes, salut...) amb professionals del sector", segons els fundadors de la startup, els joves emprenedors Victor Demin i Nitai Anidjar. Quatre anys després de fundar la seva pròpia empresa, Trabeja compta amb uns 116.924 professionals inscrits arreu de l'Estat i més de 8.000 clients han utilitzat els seus serveis. Amb plans d'expansió internacional, la seva actual facturació està creixent al voltant d'un 20% mensual.

El model de negoci de Trabeja es basa a cobrar comissió als professionals

La idea sorgeix el 2015: "El principal motiu era crear un marketplace en què professionals i particulars es poguessin posar en contacte". La voluntat és que els particulars trobin treballadors qualificats per al servei que necessiten en el seu mateix barri o localitat, al mateix temps que ells puguin trobar feina prop de casa.

"Trabeja sorgeix d'analitzar el procés de cerca de treball per part d'una bona part de la població, que no necessita realment utilitzar un currículum, sinó un espai públic on presentar les seves habilitats i oferir els seus serveis a prop seu", resumeixen.

El model de negoci es basa a cobrar una comissió als professionals quan reben sol·licituds pels seus serveis.

Qui s'ofereix?

A Trabeja es troben professionals de diferents sectors, com salut (psicòlegs, pedagogs, auxiliars d'infermeria, massatgistes...), professionals de la llar (cuidadors per la gent gran, persona de neteja o assistent personal...), relacionats amb l'oci (cambrers, fotògrafs, DJ, músics, animadors infantils...), reformes (paletes, fontaners, electricistes, jardiners...) i altres relacionats amb la cura dels animals, el transport, la traducció o l'assessoria.

"Els professionals s'inscriuen directament a la web per vendre els seus serveis. Molts professionals estan interessats en la plataforma perquè poden obtenir visibilitat sense cost, el registre és gratuït", destaquen des de Trabeja.

La majoria dels treballadors es concentren en grans ciutats, però també se'n troben en municipis mitjans.

Programador autodidacta

Els inicis del projecte van ser més rudimentaris, amb formularis senzills i en què la mateixa empresa trucava els professionals perquè s'inscrivissin. "Poc a poc hem anat entenent quina és la necessitat de cada servei i la manera en què es pot vendre de forma personalitzada", assenyalen.

"Poc a poc hem anat entenent quina és la necessitat de cada servei i la manera en què es pot vendre de forma personalitzada"

Actualment, disposen d'un algorisme que detecta diverses variables si l'inscrit és un professional i en el qual tenen importància les opinions dels clients. Així, com més bona puntuació tingui un treballador, més visibilitat obtindrà.

Víctor Demin és el programador de l'equip i té coneixements en programació des dels 14 anys. És autodidacta i, segons explica el seu soci, és dels millors de l'Estat. Nitai Anidjar ha estudiat ADE i té un màster en màrqueting i vendes. Ja ha impulsat diferents projectes d'emprenedoria i ha viscut a la Xina, França i Portugal.

Com funciona?

A la plataforma els professionals ofereixen els seus serveis creant-se un perfil de manera gratuïta on s'inclouen dades personals, així com el seu nom, la ciutat on es troben, una presentació on exposar la seva experiència, serveis oferits i altres opcions com fotografies o vídeos per atreure clients al seu perfil.

Els professionals reben opinions dels seus clients al perfil després d'oferir el servei. En comprar serveis existeixen dues opcions, reservar en línia un servei o rebre un pressupost personalitzat.

El futur

En els últims vuit mesos, Trabeja ha tingut més de 50.000 registres de nous professionals. Tot i això, consideren que la "societat encara no està acostumada a comprar serveis per internet", tot i que consideren que va agafant confiança.

El següent pas és llançar una aplicació per a mòbil, que estan pendents de desenvolupar. A mitjà llarg termini volen expandir-se cap a altres països.

Més Informació
Proppos, la startup que vol fer la competència a Amazon Go
Per què no vaig invertir en aquella startup creativa?
Flamingueo, la startup que viu del postureig
Avui et destaquem
Comentaris