Vambes que fan empresa

El creador de les Vamcats, Guillem Soldevila, llança la start-up Brand your Shoes, sabates corporatives i personalitzades per a tot tipus de col·lectius

Stand al Momad de Madrid de Brand your Shoes
Stand al Momad de Madrid de Brand your Shoes
Encara que alguns en siguin detractors, les vambes són polifacètiques. Poden servir per a cada dia, per a tot tipus d'ocasions i, a més a més, estan cada dia més a la moda amb dissenys de tota mena. I això Guillem Soldevila ho sap.

Soldevila és el pare de les Vamcats i, conscient del negoci que obre aquest tipus de sabates, ara torna a innovar al mercat amb l'empresa Brand your Shoes. Aquesta vegada, però, aposta per la personalització de les esportives per a empreses i col·lectius. Una mena de senya identificadora com les vambes catalanistes, però més corporatives.

Dels castellers a les empreses
Soldevila té experiència en el món del calçat, la seva família s'hi ha dedicat durant més de 30 anys amb botigues pròpies, i en comunicació, ja que dirigeix una agència de comunicació i disseny on neixen els esbossos de les vambes. Tot això, més els tres anys d'activitat que porta ja Vamcats, ha fet que aventurar-se amb la start-up Brand your Shoes no suposi una inversió extrema en qüestió de temps, equip ni diners. El seu mèrit és veure l'oportunitat en una proposta.

La idea va néixer amb una colla castellera que els va demanar si podien personalitzar les seves vambes. Ho van fer i van repetir amb més colles. "Això ens va fer pensar que seria un bon negoci, sobretot per vendre a les empreses", recorda el director de la marca.

Tot i que fins ara s'han centrat en el branding, Soldevila assegura que tenen "un target molt ampli". No descarten les entitats esportives o universitats, com tampoc els professionals de la moda que vulguin col·laborar amb ells: "Tenim uns quants dissenys de vamba, però estem oberts a treballar per a qui ens demani. Encara estem definint cap a quins sectors anar".

Difondre la marca
Sunglass Hut, Ranstad i Pons Racing de Moto2 ja vesteixen amb Brand your Shoes. Algunes marques duen les sabates diàriament i formen part de l'uniforme, altres les usen en esdeveniments especials i altres les ofereixen com a obsequi a clients, proveïdors o distribuïdors. "I estem a punt de tancar amb gent que vol vambes amb la seva marca per revendre-la", afegeix Soldevila.

Brand your Shoes adapta el disseny a les necessitats de cada marca. Cedida

Pel que fa al disseny, recorda que tot és personalitzat. Tant la mida del logotip com els colors o altres elements van a petició del client, qui sempre participa activament en el procés de creació. El llindar mínim per fer una comanda és de 30 parells, el que els permet arribar també a les pimes.

L'start-up també ha fet un acord de col·laboració amb la Richi Fundation, una organització que lluita contra el càncer infantil des de Sant Joan de Déu a Barcelona, i el Faver Institute de Boston.

Un negoci de futur
Brand your Shoes ja ha fet contactes a Itàlia, els Estats Units i els Emirats Àrabs, i pensen també a arribar i consolidar-se a Portugal i el Regne Unit. Precisment és aquest darrer país on Soldevila considera que poden tenir més facilitats perquè tenen "els conceptes de customització i de marca més assumits". Per això, el director està molt segur que serà un projecte "molt més escalable a l'estranger".

En aquest primer semestre de 2015, l'empresa ha facturat 130.000 euros entre Brand your Shoes i VamCats i esperen arribar als 450.000 euros en el desembre.

Ara per ara, tenen els despatxos a Vic i treballen amb proveïdors de proximitat que els permeten ser "àgils i treballar amb petites unitats". L'equip està format per sis persones, les mateixes que tiren endavant l'estudi de disseny.
Avui et destaquem
Comentaris