La crisi frena més d'un 50% les donacions de les empreses espanyoles

En canvi, els catalans les incrementen fins les 655.000 el 2016, un 19% més de les que es van fer el 2013

La crisi frena les donacions de les empreses | iStock La crisi frena les donacions de les empreses | iStock

Les donacions de les empreses de l'Estat espanyol han caigut més d'un 50% des de l'inici de la crisi. Així es desprèn de l'informe La filantropia a Catalunya elaborat per la Coordinadora Catalana de Fundacions (CCF),q ue analitza l'evolució en les donacions a l'IRPF, que sosté que el 2007 van donar 176 milions d'euros.

Més info: Teaming: microdonacions d'un euro

Mentrestant, els catalans que declaren haver fet donacions s'han incrementat fins les 655.000 el 2016, moment en què representaven el 19% del total i el doble dels 309.000 donants que hi havia el 2013 -un 10%-. Segons la CCF, l'aportació mitjana passa de 71 euros a 146 euros per donant i subratlla que el 2015 va entrar en vigor la reforma fiscal que permet deduir el 75% dels primers 150 euros, cosa que va augmentar l'aportació total de 45 milions d'euros el 2014 a 95,6 milions d'euros el 2016.

Segons el president de la CCF, Pere Fàbregas, "el camí recorregut és positiu, però encara queden molts catalans per convèncer" ja que, subratlla, "les fundacions van néixer per donar i ara hem d'aprendre a demanar". Des de la CCF afirmen que les persones, a diferència de les empreses, no pensen només en termes fiscals, sinó també emocionals a l'hora de decidir les seves aportacions.

Més informació
El Banc Sabadell entrega 24.000 euros a tres fundacions
Què diferencia una donació d'una herència?
Avui et destaquem
El més llegit