Danone guanya un 14,5% més el 2015

El grup alimentari francès obté un benefici net atribuït de 1.282 milions d'euros al tancament de l'exercici

El grup alimentari francès Danone va obtenir un benefici net atribuït de 1.282 milions d'euros al tancament de l'exercici 2015, la qual cosa representa un increment del 14,5% pel que fa a l'any anterior, ha informat la multinacional.

Les vendes de Danone en el conjunt del passat exercici van sumar un total de 22.412 milions d'euros, un 6% més, mentre que en dades comparables, que exclouen l'impacte del canvi de moneda i a perímetre constant, la facturació va créixer un 4,4%.

En concret, les vendes de Danone en el negoci de productes frescos van disminuir un 0,6%, mentre que van pujar un 13,9% en el d'aigües i un 13,5% en el de nutrició infantil, mentre la facturació a l'àrea de nutrició mèdica va augmentar un 11,2%.

Entre les principals regions en les quals opera, les vendes de Danone van augmentar un 4,4% a Europa i un 11,6% entre els països ALMA (Àsia Pacífic, Llatinoamèrica, Africà i Orient Pròxim), mentre van baixar un 1,2% a Amèrica del Nord.

De cara a 2016, Danone assumeix que les condicions econòmiques seguiran sent volàtils, amb tendències de consum febles i fins i tot deflacionàries a Europa, mentre els mercats emergents es veuran llastrats per la volatilitat de la moneda, a part de les dificultats de mercats com Xina i Brasil.

Així mateix, la companyia preveu una tendència a l'alça en el cost de les seves principals matèries primeres. Així, Danone espera un repunt en el preu de la llet, amb preus més baixos a Europa i EUA en el primer semestre i un possible rebot en la segona meitat de l'any.

En conseqüència, la multinacional confia a aconseguir un creixement de les seves vendes comparables d'entre el 3% i el 5%, així com una sòlida millora del seu marge comercial operatiu.
Avui et destaquem
El més llegit