Seat va usar motors manipulats a vehicles fets a Martorell

La companyia diu que ja no s'estan venent i el conseller Puig descarta que les inversions a Catalunya estiguin en risc

La filial de Volkswagen Seat a Martorell reconeix haver instal·lat motors EA189, que manipulaven les emissions contaminants, en alguns dels seus vehicles, tot i que no especifica en quants. En declaracions a l'ACN, la companyia afirma que ja no s'estan venent i reitera que aquests vehicles són "absolutament segurs i aptes per a circular". Paral·lelament, Seat afegeix que tots els vehicles nous venuts per l'empresa a la Unió Europea equipats amb motors EU 6 compleixen "sense excepció els requisits legals i les normes mediambientals".

Per la seva part, el conseller d'Empresa de la Generalitat, Felip Puig, s'ha mostrat "convençut" aquest dijous que les inversions a la planta de Seat a Martorell (Barcelona) no estan en risc malgrat la situació del grup Volkswagen. "Esperem que no, estic convençut que no, però en qualsevol cas és una contingència que el grup haurà de superar", ha dit després de preguntar-li per aquest possible risc, en declaracions als mitjans. El conseller ha afegit que "els retorns i els beneficis d'aquestes inversions serviran per pagar les possibles sancions".

La crisi del gegant
Aquesta dimecres també s'ha conegut que el consell de supervisió de Volkswagen acomiadarà el seu conseller delegat als Estats Units, Michael Horn, i els màxims responsables d'R D a Audi, Ulrich Hackenberg, i a Porsche, Wolfgang Hatz, durant la reunió que farà aquest divendres, segons fonts consultades per Reuters.

El diari alemany Bild també ha informat aquest dijous de la decisió de Volkswagen de prescindir de Hackenberg i Hatz després de l'escàndol de la manipulació del 'programari' dels vehicles als Estats Units per reduir el nivell d'emissions durant les proves de control. Volkswagen començarà a acomiadar demà els responsables de manipular les proves d'emissions i reorganitzarà a més el seu equip directiu. A més, donarà a conèixer el nom del successor de Martin Winterkorn, que va renunciar ahir al seu càrrec com a president executiu de l'empresa alemanya.

Segons les fonts, el consell analitzarà els resultats inicials d'una investigació interna per determinar els responsables de programar alguns cotxes dièsel perquè alteressin el funcionament dels motors després de ser sotmesos a prova, a fi d'ocultar les seves verdaderes emissions.

Un enginyer valencià, darrere de la denúncia
L'ICC va realitzar l'informe que va portar a l'Agència de Protecció Mediambiental (EPA) dels Estats Units a descobrir que Volkswagen havia instal·lat un programari per al trucatge les emissions en alguns dels seus vehicles. A través d'una nota, Franco explica que el problema a Europa és que "la legislació sobre l'emissió d'òxids de nitrogen, perjudicials per a la salut, per part dels dièsel és molt més laxa als Estats Units". 
Avui et destaquem
El més llegit