Avui en dia els experts en màrqueting digital tenen una gran quantitat d'eines al seu abast per crear una campanya de publicitat digital: xarxes socials, blogs, tècniques SEO, email màrqueting, campanyes SEM o campanyes de Social Ads, entre d'altres. Ara bé, abans de començar a utilitzar totes aquestes eines de comunicació per fer créixer el negoci, es necessita un bon producte i/o servei i buscar allò en què sóc diferent. Allò que farà que em vulguin a mi i no al meu competidor.
En aquest sentit, l'estratègia de comunicació (el què dir i el com dir-ho) és la clau de tot. El què dir diferencial, propi i a poder ser únic. I el com dir-ho, d'una forma notòria i memorable. Si això no està ben resolt, no cal gastar els diners en un pla de comunicació i una campanya de màrqueting. Si el missatge clau a transmetre no és clar i directe, la resta és possible que falli.
Anem a pel segon pas? La difusió. Els emprenedors i els petits negocis tenen (tenim) al segle XXI una oportunitat d'or per donar-nos a conèixer dins l'entorn 2.0. Un lloc on pots parlar amb un periodista, amb un director general, amb el teu ídol o amb el president. Allà hi podem trobar eines assequibles, a l'abast de tothom. Dins l'entorn 2.0 podem tocar al client, el podem conèixer, el podem saludar, el podem respondre, el podem "atacar", podem conèixer els seus interessos, les seves necessitats i ... satisfer-les. Cal definir però el què i el com.
Decàleg per crear i difondre una marca
1- Tingues molt clar el què dir de la teva empresa/negoci. Busca en què ets diferent i comunica-ho. I si no ho tens, crea-ho!
2- Sigues molt creatiu en el com dir-ho. Cal ser molt notori. Crea un eslògan memorable. I intenta parlar en clau de benefici de producte, no de característica. No que guapo sóc, sinó quant de bé et faig.
3- Crea el teu logo i la teva identitat de marca. Tot allò que acompanya la teva marca. Logo, targetes, paper de carta, fulletó de presentació de producte/servei... Tota marca i tota empresa (gran, mitjana o petita) necessita un logo per poder-se comunicar.
4- Pensa a funcionar tant en formats offline com en formats online. I avui en dia i sobretot en els més petits, en els formats online. Text llegible, imatges que no pesin gaire, colors que no vibrin a la pantalla, signatura digital per signar els emails.
5- No converteixis les teves comunicacions en informatius. Posts amb missatges desordenats (que no saps on llegir) o webs plenes d'informació. Sintetitza i prioritza. Missatge principal i missatge secundaris.
6- Dissenya campanyes de publicitat que comuniquin. Sempre un concepte creatiu que sintetitzi el missatge clau que vols comunicar. Després el disseny gràfic. Mai abans!
7- Identifica molt bé el teu públic objectiu. No intentis agradar a tothom. Això mai funciona!
8- Sigues clar i transparent. Digues sempre la veritat en les teves comunicacions. No facis servir "overpromises". Més enllà de la promesa. Més enllà de la proposta de venda.
9- Fixa't en la competència i tingues-li enveja sana. Mira què fa bé la teva competència i si pots, millora-ho!
10- Tria molt bé el teu canal de comunicació en funció dels teus objectius i la teva estratègia. Un cop tinguis clar què dir, com dir-ho, tinguis la teva imatge creada i perfectament definit quin és el teu públic objectiu, pensa en el teu pla d'acció. Aquí proposem alguns canals amb alguns exemples de coses per fer.
• Xarxes Social: Quines, com, amb quin pressupost? Cal definir els objectius abans de començar a fer posts i tuits.
• Social Media Ads: Patrocinar posts i anuncis per arribar a tenir més audiència.
• Tenir un bon SEO a la teva web per aconseguir posicionament natural.
• Google Adwords – campanya SEM per premiar les recerques a Google.
• Campanyes d'emailing segmentant i oferint brand content.
• Alimentant el teu blog amb informació interessant per la marca. Alhora posiciona a Gogole.
• Banners a webs interessants (diaris digitals, portals interessants pel teu sector etc).
• Comunicacions via Facebook: xerrades, píndoles, càpsules. Fer grups i oferir-ho via FB.
• Informacions via Periscope: una conferència, una reunió o una fira.
• Relacions Públiques 2.0 – campanya a influencers via Twitter.
En aquest sentit, l'estratègia de comunicació (el què dir i el com dir-ho) és la clau de tot. El què dir diferencial, propi i a poder ser únic. I el com dir-ho, d'una forma notòria i memorable. Si això no està ben resolt, no cal gastar els diners en un pla de comunicació i una campanya de màrqueting. Si el missatge clau a transmetre no és clar i directe, la resta és possible que falli.
Anem a pel segon pas? La difusió. Els emprenedors i els petits negocis tenen (tenim) al segle XXI una oportunitat d'or per donar-nos a conèixer dins l'entorn 2.0. Un lloc on pots parlar amb un periodista, amb un director general, amb el teu ídol o amb el president. Allà hi podem trobar eines assequibles, a l'abast de tothom. Dins l'entorn 2.0 podem tocar al client, el podem conèixer, el podem saludar, el podem respondre, el podem "atacar", podem conèixer els seus interessos, les seves necessitats i ... satisfer-les. Cal definir però el què i el com.
Decàleg per crear i difondre una marca
1- Tingues molt clar el què dir de la teva empresa/negoci. Busca en què ets diferent i comunica-ho. I si no ho tens, crea-ho!
2- Sigues molt creatiu en el com dir-ho. Cal ser molt notori. Crea un eslògan memorable. I intenta parlar en clau de benefici de producte, no de característica. No que guapo sóc, sinó quant de bé et faig.
3- Crea el teu logo i la teva identitat de marca. Tot allò que acompanya la teva marca. Logo, targetes, paper de carta, fulletó de presentació de producte/servei... Tota marca i tota empresa (gran, mitjana o petita) necessita un logo per poder-se comunicar.
4- Pensa a funcionar tant en formats offline com en formats online. I avui en dia i sobretot en els més petits, en els formats online. Text llegible, imatges que no pesin gaire, colors que no vibrin a la pantalla, signatura digital per signar els emails.
5- No converteixis les teves comunicacions en informatius. Posts amb missatges desordenats (que no saps on llegir) o webs plenes d'informació. Sintetitza i prioritza. Missatge principal i missatge secundaris.
6- Dissenya campanyes de publicitat que comuniquin. Sempre un concepte creatiu que sintetitzi el missatge clau que vols comunicar. Després el disseny gràfic. Mai abans!
7- Identifica molt bé el teu públic objectiu. No intentis agradar a tothom. Això mai funciona!
8- Sigues clar i transparent. Digues sempre la veritat en les teves comunicacions. No facis servir "overpromises". Més enllà de la promesa. Més enllà de la proposta de venda.
9- Fixa't en la competència i tingues-li enveja sana. Mira què fa bé la teva competència i si pots, millora-ho!
10- Tria molt bé el teu canal de comunicació en funció dels teus objectius i la teva estratègia. Un cop tinguis clar què dir, com dir-ho, tinguis la teva imatge creada i perfectament definit quin és el teu públic objectiu, pensa en el teu pla d'acció. Aquí proposem alguns canals amb alguns exemples de coses per fer.
• Xarxes Social: Quines, com, amb quin pressupost? Cal definir els objectius abans de començar a fer posts i tuits.
• Social Media Ads: Patrocinar posts i anuncis per arribar a tenir més audiència.
• Tenir un bon SEO a la teva web per aconseguir posicionament natural.
• Google Adwords – campanya SEM per premiar les recerques a Google.
• Campanyes d'emailing segmentant i oferint brand content.
• Alimentant el teu blog amb informació interessant per la marca. Alhora posiciona a Gogole.
• Banners a webs interessants (diaris digitals, portals interessants pel teu sector etc).
• Comunicacions via Facebook: xerrades, píndoles, càpsules. Fer grups i oferir-ho via FB.
• Informacions via Periscope: una conferència, una reunió o una fira.
• Relacions Públiques 2.0 – campanya a influencers via Twitter.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.