Com enamorar els teus treballadors

David Tomás, cofundador de Cyberclick, explica les millors eines per potenciar l''Employee Experience' i no oblidar que, a part del client, l'empleat també ha d'estar content

Avui en dia hem d'entendre que el més important de les empreses són les persones que les conformen. Sense elles res seria possible, són l'ADN que les fa estar vives. Per aquest motiu, les persones que lideren han d'estar cercant formes noves de millorar l'experiència de l'equip de treball.

Tot comença per fer molt bé el procés de selecció. Les diferents etapes per contractar algú no s'han de centrar només a avaluar les capacitats professionals de la persona, sinó també a mirar quins són els seus valors i si aquests encaixaran amb els de l'empresa on vol entrar. Si el candidat ha passat amb èxit la fase d'avaluació professional, és bo realitzar entrevistes grupals en les quals participi part de l'equip i la persona que ha d'entrar. Així les dues parts es poden conèixer i veure si se sentiran a gust treballant juntes.

Bona rebuda
Un altre factor interessant pot ser el Welcome Pack o kit de benvinguda. Compost de material d'oficina i petits detalls que facin més confortable i acollidora l'arribada del nou component de l'equip. A la nostra empresa, Cyberclick, ens agrada regalar material útil i divertit pel dia a dia, una taça, post-its per apuntar les millors idees, el llibre La empresa más feliz del mundo i un llibret on apareixem tots i s'explica qui som cadascun de nosaltres, en què som experts i quines són les nostres passions.

Assessorament
Per ajudar el nouvingut és bo assignar un company que li farà de mentor. Així tindrà un guia per a les primeres setmanes i algú a qui recórrer com a referent en cas de qualsevol dubte o necessitat. Aquesta figura no té per què ser el cap, sinó que pot ser una persona de la seva mateixa àrea de treball o algú que s'hagi ofert voluntàriament. Recomano marcar una data, per exemple un mes més tard, per avaluar com li està anant tot i quina és la seva evolució. Sempre cercant el benestar de la persona i millorant-lo.

Mesurar la felicitat
Un punt molt important és el de mesurar la felicitat. O el que és el mateix, analitzar regularment com es troben cada un dels components de l'equip de treball. Sense aquesta informació és impossible saber si el que està fent l'empresa realment ajuda els empleats a estar millor i ser més feliços.

Una manera de fer-ho és demanar a la gent cada dia, setmana o mes com es troben a través d'un qüestionari. També es pot fer a través d'entrevistes personals un cop cada cert temps. Això sí, s'ha de fer sempre amb la mateixa regularitat i comparar la informació per veure l'evolució de tothom. Només així es pot saber si es va pel bon camí.

Pels que encara no ho vegin clar, posaré un exemple. A Cyberclick apliquem el que anomenem el Semàfor de la Felicitat. Cada dia demanem a les persones de l'equip que responguin un petit qüestionari. Aquest té tres senzilles preguntes i disposa d'una secció de comentaris. L'enquesta inclou "En quin estat d'ànim has arribat avui?", "En quin estat d'ànim te'n vas avui?", "De l'1 al 4, quant t'ha agradat el que has fet avui?" i "Si vols fer algun comentari, aquí tens un espai".

Per a les dues primeres preguntes tots podem elegir entre les opcions "Súper Verd", "Taronja" o "Vermell". Abans posàvem "Verd", però ara ja no, perquè hem vist que si la persona està bé no és necessari que respongui aquestes preguntes. Només quan hi ha alguna cosa que la fa molt feliç o li genera un conflicte.

No es triga més d'un minut a completar-ho tot i encoratja les persones a ser més conscients de si mateixes i a ser sinceres. Utilitzem un Google Doc que envia els resultats a una ubicació centralitzada on s'analitzen les mitjanes dels resultats i valors atípics, per així comparar-los amb èpoques anteriors.

Aquest, però, tan sols és un exemple. Cada empresa ha de trobar el seu sistema o metodologia personalitzada que s'adapti a les particularitats de l'equip.
Avui et destaquem
El més llegit