5 preguntes per fer reunions més eficaces

Un dels pitjors mals del món empresarial són les reunions improductives. Aquelles reunions que no acaben com voldries i que poden acabar sent una autèntica pèrdua de temps, on cap dels participants troba haver-ne extret res de profit. Les reunions empresarials són sempre complicades i requereixen molta més preparació que la que habitualment es manifesta.

Molts empresaris tendeixen a emplenar la seva agenda amb reunions amb clients, proveïdors, col·laboradors i simples visitants, sense que ningú es preocupi de saber abans què s'hi tractarà i què cal tenir llest quan correspongui. És per això pel que a les meves reunions acostumo a seguir sempre el consell d'en Peter Drucker i les seves cinc preguntes a fer-se abans. Són aquestes:

1 Quina és la meva missió? És bàsic saber qui ets i en què pots ajudar per a preparar correctament la reunió.

2 Qui és el client? Malgrat que no totes les reunions són de venda, totes les reunions tenen un client i un proveïdor, i conèixer el rol de cadascú t'ajudarà a definir l'agenda de la mateixa.

3 Què és el que el client valora? Si tu ets el client, ja saps què valores, però si el client és l'altre, has de descobrir què valora ell per a poder definir clarament què tractar a la reunió i com fer-ho.

4 Quin és el teu objectiu? Has de tenir clar què és el que vols d'aquesta reunió (vendre, comprar, fidelitzar, atendre una queixa...) si vols que la conversa no es perdi en temes menors i que ambdues parts surtin amb la sensació de no haver resolt res.

5 Quin és el pla? O el que és el mateix, quin és el proper pas a prendre? És cabdal marcar el camí a seguir si vols que els resultats arribin, tant si ets el client com si ets el proveïdor.

Són cinc senzilles preguntes que et recomano que et facis cada cop que tinguis una reunió si vols obtenir grans resultats en les mateixes.
Avui et destaquem
El més llegit