Cohesió i comunicació: ara més que mai

Una de les primeres accions de la "nova" Bankia ha estat una campanya publicitària dient que ara sí, ara tindran en compte els valors. El nucli de tot plegat seria saber si els responsables de l'entitat han demanat perdó als milers d'afectats per les preferents o als treballadors acomiadats per la seva mala gestió. Massa sovint ens enlluernen els focus de fora i descuidem la comunicació amb els qui tenim més a prop, la comunicació interna.

Ara més que mai és l'hora de dur a terme actuacions que fomentin la cohesió interior entre la direcció i els treballadors, què sàpiguen quin és el rumb de l'empresa, si haurà o no més retallades en persones i/o en salaris, què esperem d'ells i què en poden esperar; en definitiva, generar compromís, confiança, responsabilitat des de la cohesió de les persones, alineant-ho amb els valors, la missió i la visió de la companyia.

Però també saber-ho comunicar amb un discurs unívoc, transparent, sincer i bidireccional, on escoltar esdevé un element estratègic clau. D'aquí uns anys, quan recordem la crisi, el millor que pot passar és que parlem de com va sorgir un nou tipus d'organització més oberta i més propera, on l'eix central de la gestió són les persones.

Avui et destaquem
El més llegit