Com saber si una empresa està fent RSC o 'greenwhasing'?

Quan un mitjà de comunicació fa publicitat a canvi de diners per dir que tal o tal marca és socialment responsable pot considerar-se greenwhasing? Quan una empresa fa donacions de diners a una institució social i ho publica com a notícia en totes les seves xarxes socials, pot considerar-se greenwhasing? Quan una marca fa un anunci explicant les seves bones pràctiques socials, pot considerar-se greenwhasing?

El terme greenwashing es va començar a utilitzar per a definir les males pràctiques de les empreses, que presentaven els seus productes com respectuosos amb el medi ambient, quan en realitat no ho eren. Actualment el terme ja s'utilitza per a les empreses que pretenen ser socialment responsables i no ho són, o comuniquen les seves accions socials com una eina de comunicació per arribar al ciutadà sensible a aquests temes, sense altre motiu que captar la seva atenció i el seu interès per la seva marca.

Segons un estudi, el 88% dels consumidors pensen que les empreses haurien de tenir un paper actiu en la solució dels problemes socials, però el 80% no es creu els missatges de publicitat social i ecològica de les marques.

Al meu entendre, moltes empreses en aquest país, estan dedicant grans recursos a la seva responsabilitat social, d'una manera ètica i amb la consciència de voler adquirir compromisos amb la societat, però poques, molt poques, saben com explicar-ho als seus consumidors sense caure en el cistell del greenwashing.

Això suposa una pèrdua descontrolada de diners i d'eficàcia empresarial. I una badada dels seus responsables que els hi pot causar molts problemes.

Un consell per als empresaris: si es vol operar d'apendicitis, consulti a un metge i concretament a un cirurgià. Si vol comunicar les seves bones pràctiques empresarials, consulti a una agència de comunicació i concretament a una especialitzada en responsabilitat social. Hi sortirà guanyant.

Avui et destaquem
El més llegit