Comunicant la teva marca personal

La comunicació de la marca és el punt culminant d'un procés que s'ha anat conduint per etapes en el temps, tal com he explicat en anteriors articles, en el que s'ha treballat diferents aspectes que porten a la persona a engegar un autèntic pla de màrqueting personal, que ha de fer possible el seu rellançament professional.

Arribats en aquest punt, hauríem de tenir suficients eines per a encetar un projecte diferenciador i atractiu, amb un relat ben construït i que ens serveixi per a comunicar-ho.

De fet, construirem un pla que ens servirà com a "full de ruta" amb fites a curt, mig i llarg termini. Aquest, serà lògicament diferent i adaptat a les necessitats d'aquell directiu que necessita rellançar-se de manera més valenta dins la seva organització, com per aquell empresari què n'és la marca de la seva mateixa empresa, com per aquell emprenedor que ha posat en marxa el seu nou projecte empresarial. En cadascun d'aquests casos, per la creació i/o rellançament de la marca, la finalitat del procés condicionarà les eines que utilitzarem per a dur a terme el pla.

En aquest moment del nostre itinerari, s'imposaran les tècniques i eines de comunicació més adequades a cada persona, atenent a l'impacte que podem tenir si és a curt, mig o llarg termini. Haurem de diferenciar aquelles activitats que fem personalment, com el networking, converses, reunions, assistència a jornades, associacions, congressos, resultat d'haver-hi elaborat un mapa de les nostres relacions professionals i personals; d'aquelles que participem com a professionals, a través de xerrades, conferències, tallers i taules rodones, entre d'altres.

També haurem de diferenciar els canals del que s'anomena web 2.0, com són els webs, blogs, imatges, vídeos, RSS, Wikipedia, mons virtuals, buscadors, newsletter; de les xarxes socials, facebook, orkut, linkedin, xing, aforaments de discussió, etc. Tampoc podrem oblidar la publicitat usant multimèdies, on-line, off line, els mitjans amb la radio, TV, i generar coneixement amb la premsa, articles d'opinió, llibres, accions d'impacte més a llarg termini.

Un munt de possibilitats a l'abast per posar en marxa el nostre pla, el qual serà necessari fer-hi un bon seguiment, i que ens permetrà rellançar-nos seguint això sí, un full de ruta que ens orientarà en la nostra travessia personal/ professional, aconseguint d'aquesta manera un benestar més en línia amb els nostres veritables interessos avui i també per quan siguem "una mica més gran".

Avui et destaquem
El més llegit