Cristiano Ronaldo és una marca socialment responsable?

Llegeixo en un diari que Cristiano Ronaldo té 82 milions d'amics a Facebook (quasi els mateixos que Coca-Cola) i 26 milions de seguidors a Twitter i és un dels futbolistes mundials que més marca tendència. Independentment dels seus emoluments com a jugador del Reial Madrid, cobra 7 milions d'euros anuals de Nike, 1,8 de Fly Emirates i té acords de publicitat amb Armani, Herbalife i KFC.

Leo Messi va després, amb prop de 57 milions d'amics a Facebook (5 vegades més que Apple) i Adidas li paga 6,6 milions d'euros a l'any per contractes d'imatge.

Fa anys que estem parlant de la Responsabilitat Social Empresarial i de com les empreses ja no només tenen l'oportunitat, sinó l'obligació d'establir compromisos socials amb els seus consumidors.

Si tenim en compte que el 88% dels ciutadans pensa que les empreses han de tenir participació activa en la solució dels problemes socials i pensant que Leo o Cristiano són marques d'una empresa (els seus clubs), en la seva justa manera els ciutadans, hauríem d'exigir, ja no sé si el mateix que els exigim a les empreses i les seves marques, però sí un grau de compromís. Un compromís molt més potent que els minuts que els dediquen a actes de beneficència, donacions dirigides o fotos com ambaixadors de causes mil, sense cap tipus d'ordre ni concert i moltes vegades, de dubtosa credibilitat, encara que per descomptat molt lloables.

Exigim molt a les empreses però exigim molt poc als clubs esportius i a les estrelles que els representen. Estic convençut que una bona gestió de la responsabilitat social d'aquestes "empreses" que mouen i influeixen en milions de persones ajudaria a solucionar moltíssims dels problemes que preocupen els ciutadans. I més i per descomptat, a vendre milions de samarretes i sabatilles d'esport. Segurament moltes més de les que venen ara.

Avui et destaquem
El més llegit