CA | ES

Educar en Ciència i Tecnologia

Que l'Educació és un pilar estratègic de la nostra societat és un fet poc discutible. Que com d'altres sectors viu i viurà un profund procés de transformació, sembla un fet inqüestionable. Però el que és absolutament imprescindible és que els nostres fills i, molt especialment les nostres filles, aprenguin a estimar la Ciència i la Tecnologia des de ben petits, tant a casa com a l'escola.

Escolteu bé: el nostre país s'està quedant sense vocacions tecnològiques i això és un problema perquè, tot i que els experts opinen que són posicions fonamentals per impulsar la nova indústria, segons les darreres dades de la Comissió Europea, aquest any 2015 hi haurà un dèficit de 700.000 professionals en les àrees denominades CTM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques), 40.000 de les quals seran a Espanya.

Impulsar un canvi de tendència és responsabilitat de tots i, per fer-ho, cal perdre la por a la ciència, cal disposar de docents que sàpiguen motivar als nostres fills i filles, des de la Primària, des de ben petits, inocular-los els virus de la curiositat, perquè aprenguin a qüestionar-se tot allò que hi ha darrere de qualsevol procés o producte.

Ja estan passant coses. En alguns casos, impulsades per iniciatives privades, com la que l'empresa HP va organitzar el passat dia 7 de març a les seves instal·lacions de Sant Cugat del Vallès: la I Edició Europea del HP Code Wars. Una competició de programació a on uns 300 nois i noies de 15 a 18 anys, n'hi havia un de 13 anys, de centres educatius de tot Catalunya, ens van demostrar que hi ha esperança, que tenim molt potencial, i que hem de fer el que calgui per promoure'l, fer-lo créixer i no deixar que es perdi o marxi fora del país.

Iniciatives com aquestes, sempre benvingudes, i la gran acceptació rebuda dels centres educatius de Catalunya, posa de manifest que podem invertir aquesta tendència a la baixa de vocacions tecnològiques i científiques dels darrers anys. Hi tenim el potencial. No ens podem adormir.
Avui et destaquem
El més llegit