El comerç electrònic i la logística

Si mirem enrere i sense anar massa lluny, podem constatar que l'evolució del comerç electrònic en els darrers anys ha estat immensa. I això no ha acabat aquí, l'ecommerce seguirà in crescendo perquè els consumidors cada cop són més conscients que la compra en línia és segura, fàcil i còmoda.

La forta aposta de centenars (o milers) d'emprenedors per a aquest model de negoci ha contribuït molt que el comerç electrònic formi part del dia a dia de la majoria de consumidors. Això no obstant, malgrat l'augment espectacular del comerç electrònic i de les seves tecnologies en els darrers cinc anys, la logística és un dels aspectes a millorar, especialment en aquelles botigues en línia petites o mitjanes. I és que, en general, les grans empreses que s'han llançat al món de la venda en línia i ho han fet amb èxit, han sabut donar la importància que mereix a la logística i el transport dins del seu negoci; de fet, aquest aspecte juga un paper fonamental en el correcte funcionament d'aquest.

La clau rau en el fet que el comerç electrònic suposa un gran repte i un problema massa complex al qual no pot donar solució un model logístic tradicional. La logística ecommerce presenta necessitats molt específiques que exigeixen solucions a mida i una gran flexibilitat. El fet d'haver de fer arribar el producte a cada client, les incidències de lliurament, el cost logístic associat, els exigents terminis de lliurament o el servei postvenda són aspectes diferencials de la logística del comerç electrònic que cal resoldre.

La logística aplicada a la botiga en línia és, per tant, un punt bàsic de l'estratègia del negoci. És l'element diferenciador més important d'una companyia que ven productes online. En aquest context, la importància de la logística en el comerç electrònic genera interessants iniciatives com la presentada recentment Amazon, una de les majors companyies de comerç electrònic del món.

"Logística d'Amazon" és un servei de la companyia que ofereix accés a la seva xarxa de distribució i al seu servei d'atenció al client a tots els venedors externs, la majoria pimes, que utilitzen aquesta plataforma per comercialitzar els seus productes. Amb aquesta iniciativa, Amazon aconseguirà rendibilitzar la seva xarxa de distribució logística i alhora permetrà a qualsevol productor poder arribar al client final.

Recentment parlava amb un petit productor d'oli ecològic... Potser d'aquí a poc temps només haurà de centrar-se a produir un producte excel·lent i una presentació acurada, ja que la logística d'alguna gran empresa d'ecommerce serà el seu gran aliat per vendre a qualsevol client d'arreu del món.

Avui et destaquem
El més llegit