Els directors de màrqueting i RSC haurien de menjar junts

Són moltes les empreses que alertades per les demandes dels consumidors que els exigeixen cada dia més compromisos amb els problemes socials, s'han posat les piles i han començat a entendre que tenen no només una oportunitat per formar part d'una societat més compromesa i més solidària, sinó també, una oportunitat de millorar la seva reputació. Segurament per aquesta raó cada dia més veiem patrocinis de curses solidàries, donacions, recol·lectes d'aliments, polseres, samarretes i sobretot fotos, moltes fotos.

¿I això és dolent? No. El que és, en la majoria dels caso, són accions impulsives sense massa lògica empresarial i, en definitiva, una pèrdua d'efectivitat en relació als esforços i la il·lusió dipositada.

Quin és el problema? Doncs n'hi ha un i molt evident. Normalment les accions socials de moltes empreses no estan coordinades amb el posicionament i els valors de la companyia. Accions que moltes vegades no tenen relació amb les estratègies de màrqueting i es queden a les taules dels responsables de recursos humans, corporate o a les mans dels propis empleats.

No obstant això, quan les accions socials formen part d'una estratègia ben armada i ben construïda des del cor i l'ànima de l'empresa. És a dir, quan els directors de responsabilitat social i els de màrqueting tenen objectius i directrius comunes, l'èxit està garantit. Perquè compleix amb dos dels principals objectius de les empreses socialment responsables: aconseguir beneficis socials i alhora objectius empresarials.
Avui et destaquem
El més llegit