Està la teva marca preparada per invertir en RSC?

Segons l'informe Edelman que analitza la interacció dels consumidors amb les marques a tot el món, el 88% dels consumidors creuen que les empreses i les seves marques haurien de tenir una participació activa en la solució dels problemes socials.

El compromís de les empreses amb la societat és una pota i només una, de la tan re-nombrada Responsabilitat Social Corporativa (RSC). Les empreses estan descobrint a poc a poc els beneficis, ja no només socials que els suposa aquest tipus de responsabilitat (imatge, impacte social, treballadors contents etc) sinó també els seus beneficis empresarials. És a dir, vendes.

Per això, d'un temps ençà, gairebé totes les empreses, per una banda o per una altra, estan apostant per agafar compromisos en temes d'índole social, amb el medi ambient, amb la investigació, donant suport a causes socials, fent donacions als bancs d'aliments perquè la gent pugui menjar o en programes de voluntariat corporatiu, etc, etc.

D'altres, amb una visió més empresarial, aprofiten aquest compromís, com a part de la seva estratègia de promoció i ho donen a conèixer a tot el món, presumint de marca bona, conscienciada i compromesa. L'objectiu sens dubte, més enllà de l'impacte social de les seves iniciatives, és entrar al cor del consumidor i convertir-se en la seva marca preferida.

I així veiem desenes de notícies remeses i anuncis pagats als mitjans, anunciant el compromís d'una marca, de patrocinis en actes socials, de beques per estudis de suports a la integració laboral, de discapacitats treballant en empreses amb plena normalitat i del seu esforç amb el tòpic: "entre tots ho aconseguirem". Però resulta, i segueixo citant l'informe Edelman, que el consumidor no és beneit i el 80% no s'empassa els missatges de publicitat social de les marques. Quina pena no? I quin malbaratament d'oportunitats. Perquè ningú dubta de les bones intencions dels compromisos socials de les marques, però quan intenten aprofitar-se dels mateixos per transformar-los de manera subtil, en estratègies per vendre, les bones intencions esclaten en mil trossos i les accions passen a ser un contingut de greenwashing que es torna en contra de l'empresa.

És evident que, cada vegada més, significar alguna cosa positiva i socialment responsable és un valor clar i amb impacte directe en la línia de flotació del negoci i la imatge de l'empresa. Però, com totes les coses, o es fa bé o és millor no fer-ho.
Avui et destaquem
El més llegit