Exportar o morir

Avui qualsevol empresari té clar que exportar és una de les fons de creixement més rellevants per el seu negoci. A Catalunya les exportacions han crescut un 30% mentre que el mercat intern es manté estable en el millor cas.

Podem trobar-nos en diferents moments en aquest procés d'internacionalització, i en cada situació hem de liderar l'empresa amb diferents prioritats.

"El nostre primer contenidor", un amic ens ha obert una oportunitat:

El primer que cal és entendre bé què cal per tirar endavant l'operació: gestions, permisos, documentació, totes les despeses, dedicació,… És habitual menystenir esforç necessari i ser molt optimista amb la rapidesa per a concretar el negoci. La paraula clau és "aprendre"

"Hem contractat un cap d'exportació", no ho podíem portar tot sols…

En aquest moment hem de construir un Pla de Negoci: on ens focalitzarem a nivell país/producte/canal, quina rendibilitat busquem i com generarem suport específic dins l'empresa. La paraula clau és "créixer intel·ligentment ".

"Volem ser una empresa internacionalitzada", perquè ja venem mes del 60% fora…

Tots els departaments de la nostra empresa han de ser internacionals i han de saber gestionar cada país com a part del nostre negoci. Hem de centrar l'estratègia de l'empresa per generar valor en els eixos país/producte/canal. Hem de conèixer molt bé la nostra competència en el món. Molt probablement haurem d'ordenar i estructurar la nostra gama de productes per optimitzar-la. La paraula clau és "competitivitat permanent".

Aquesta és la breu síntesi de les meves vivències de més de 14 anys en la Direcció General. Com és natural, cada empresa requereix de la artesania dels seus propietaris i gestors per aconseguir l'èxit.

Avui et destaquem
El més llegit