Franquiciar per generar més ingressos

Convertir-se en franquiciador és una alternativa que es poden plantejar les empreses que disposin d'una bona marca i una bona oferta de productes. A través de la franquícia, el franquiciador cedeix al franquiciat, per un determinat termini de temps, la llicència per utilitzar una marca, els productes i els mètodes per fer negoci a canvi d'uns cànons.

La franquícia està molt implantada en múltiples sectors d'activitat (comerç minorista, restauració, etc.) i actualment existeixen unes 1.000 franquícies. Exemples d'empreses que estan creixent molt amb franquícies són Mango, Desigual, BonArea o Nostrum.

El model de franquícia, que representa el 15% del comerç minorista, permet créixer més ràpidament i redueix el risc i les necessitats de finançament, que són assumits pels franquiciats. A més, encara que es perd marge per unitat, en vendre més unitats es pot incrementar el benefici.

Un dels principals reptes és aconseguir que els franquiciats funcionin tal i com està dissenyat. Per això, es molt important l'estandarització, la formació i el seguiment ja que si el franquiciat no segueix totes les instruccions pot perjudicar la imatge de l'empresa.

Avui et destaquem
El més llegit