Generant compromisos

Et convido a plantejar-te aquestes preguntes: La missió i propòsit de la teva empresa fa que sentis el teu treball com a important? En els últims sis mesos algú ha parlat amb tu sobre els teus progressos? En l'últim any has tingut oportunitats d'aprendre i créixer en el treball?

Aquestes preguntes anteriors corresponen a tres dels 12 indicadors que segons l'estudi Gallup es relacionen amb una millora del compromís dels empleats i un acompliment superior.

No és "banal " parlar avui dia de com podem motivar als nostres col·laboradors més directes, més enllà dels aspectes purament retributius, i és que al fons de la qüestió si volem motivar a les persones a mig i llarg termini haurem d'aprendre a comunicar-nos des d'una vessant relacional més enllà d'allò estrictament professional. I així d'aquesta manera aconseguir persones compromeses amb la seva feina, amb els seus companys i amb la seva empresa.

Sovint ens trobem amb barreres imposades per nosaltres mateixos que ens impedeixen comunicar-nos de manera clara i valenta, "com si fos un filtre a les ulleres que fes que ho veiéssim tot de diferent color". Fa pocs dies vaig poder escoltar a la tertúlia de Vallesans d'èxit, un convidat dient que una de les claus per a assolir i compartir l'èxit a l'empresa és ser transparent en la comunicació amb els altres. Per tant, si és realment així, haurem de cuidar de no caure en el "parany dels filtres" i esforçar-nos a veure la realitat i comunicar-nos de manera serena i confiada.

Però la transparència combina la voluntat amb l'habilitat. Si volem comunicar-nos amb transparència, més enllà de la voluntat de fer-ho, usarem aquelles habilitats comunicatives que ens permetin fer-ne ús, d'una manera efectiva. Segurament en prou feines ens hauran ensenyat aquesta destresa a l'escola, universitat o en algun màster o altre. Si més no la pròpia experiència al dia a dia ens haurà demostrat mitjançant la "tècnica de l'assaig i error" el que ens funciona.

En resum, si desitgem aconseguir un major grau de compromís amb els nostres col·laboradors més directes, haurem d'aprendre a comunicar-nos des d'aquesta vessant més relacional, i així poder transmetre el missatge "crec en tu, per això em preocupo per tu i espero que donis el millor de tu mateix". Hi haurà un bon retorn, n'estic convençut!

Avui et destaquem
El més llegit